پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452761 تاریخ : 1398/01/21-17:51:56
,5,
سد کرخه در سلامت کامل است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب:

سد کرخه در سلامت کامل است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: سد کرخه در سلامت کامل است و با ورود 8.5 میلیارد مترمکعب سیلاب، ذخیره آن به بیش از 6 میلیارد مترمکعب رسیده که حدود 34 برابر سد کرج است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، محمد حاج‌‌رسولی‌ها افزود: سد کرخه سیلاب 200 ساله را مهار کرده و توانسته است سیلاب‌های با دبی متوسط پنج هزار و 900 مترمکعب در ثانیه یا لحظه‌ای هشت هزار و 400 مترمکعب در ثانیه را به 2 هزار و 500 مترمکعب در ثانیه تعدیل کند.

وی اضافه کرد: اگر این سد وجود نداشت رهاسازی سه برابر خروجی فروردین‌ماه به پایین دست یک فاجعه بزرگ زیست محیطی را رقم می‌زد اما این سازه بزرگ سه کیلومتری توانست این سیلاب را در مخزن سد کنترل کند.
حاج رسولی ها گفت: اکنون بیش از یک هزار و 200 ابزار دقیق سد کرخه به طور مستمر قرائت می‌شود که تا این لحظه شاهد هیچگونه مشکلی نبوده‌ایم.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین‌ماه و اوایل اردیبهشت شاهد تشدید بارندگی‌ها و وقوع سیلاب در منطقه باشیم، از این رو پایداری سد و ورودی و خروجی به این سازه به طور کامل تحت کنترل است تا بتوان سیلاب‌های پیش‌رو را مدیریت کرد.

بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی تاکنون به 290 میلیمتر رسید

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی تاکنون به 290 میلیمتر رسیده است که سهم جبهه بارشی اخیر کشور (از بیست و ششم اسفندماه تاکنون) از این رقم حدود 85 میلیمتر بوده که در 2 جبهه بارشی 50 میلیمتری و یک جبهه بارشی 15 میلیمتری به وقوع پیوسته است.
وی ادامه داد: بارندگی مناسب سال آبی جاری موجب شد میزان رواناب‌ها در کشور به حدود 50 میلیارد مترمکعب برسد که براساس پیش‌ بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال آبی جاری حدود 30 تا 40 درصد دیگر به حجم رواناب‌های کشور اضافه می‌شود و این رقم به 70 میلیارد مترمکعب خواهد رسید. بنابراین رواناب ایجاد شده در کشور 3.5 برابر پارسال است.
«از میان 50 میلیارد مترمکعب رواناب ایجاد شده در کشور حدود 20 میلیارد مترمکعب آن در سدها ذخیره شده است و 30 میلیارد مترمکعب آن برای مصرف در بخش‌های مختلف از جمله مصارف زیست محیطی رهاسازی شده و بخشی از آن نیز به صورت سرریز روانه دریا شده است»

40 تالاب مهم کشور آبگیری شد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد بارندگی‌های اخیر در کشور موجب آبگیری 40 تالاب مهم ایران شده است.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون دریاچه ارومیه حدود 50 سانتی‌متر افزایش ارتفاع آب داشته است. تالاب‌های شادگان و هورالعظیم خوزستان نیز که سال‌ها منشا گرد و غبار بوده‌اند شرایط مطلوبی پیدا کرده‌اند.
بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.
جاده های برونشهری در برخی مناطق بسته شد و خساراتی به تاسیسات و واحدهای مسکونی وارد آمد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران