پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452924 تاریخ : 1398/01/25-12:24:34
,6,
سبقت داخلی‌ها از وارداتی‌ها در روند افزایش قیمت خودرو

سبقت داخلی‌ها از وارداتی‌ها در روند افزایش قیمت خودرو

با نگاهی به جدول قیمت خودروها در بازار آزاد می‌توان متوجه شد بسیاری از خودروهای داخلی با تغییر قیمت چشمگیری نسبت‌به هفته گذشته همراه شده‌اند و به‌نوعی دوباره به سمت ثبت رکورد در تغییر قیمت درحال حرکت هستند.

بانک و صنعت، این روزها با‌توجه به مشکلات متعدد در صنعت خودرو و همچنین روند افزایشی نرخ ارز، تغییر قیمت خودرو در بازار موضوع دور از انتظار نیست. ازهمین‌رو با نگاهی به جدول قیمت خودروها در بازار آزاد می‌توان متوجه شد بسیاری از خودروهای داخلی با تغییر قیمت چشمگیری نسبت‌به هفته گذشته همراه شده‌اند و به‌نوعی دوباره به سمت ثبت رکورد در تغییر قیمت در‌حال حرکت هستند.

این در حالی است که بسیاری از فعالان بازار در واپسین روزهای سال گذشته، بازاری آرام و نسبتا با ثبات را برای اواخر فروردین‌ماه سال جاری پیش‌بینی می‌کردند. اما با نزدیک شدن به پایان نخستین‌ماه سال، شاهد هستیم باردیگر بازار خودرو واکنش هیجانی از خود نشان داده و بسیاری از خودروهای داخلی با تغییر قیمت مواجه شده‌اند که این موضوع بار‌دیگر سبب شد خریداران از خرید خودرو دست بکشند و رکود در بازار تشدید شود. زیرا هرگونه افزایش قیمت باعث کاهش قدرت خرید مردم می‌شود. زیرا سال گذشته افزایش چندبرابری قیمت‌ها سبب شد بسیاری از خریداران قادر به خرید خودرو موردنظر خود نباشند.
گزارش امروز بازار خودرو نشان می‌دهد داخلی‌ها با تغییر قیمتی حدود 2 تا 8میلیون‌تومان همراه بودند که این امر در مقایسه با هفته گذشته کمی دور از انتظار است، زیرا اگر بخواهیم نوسانات بازار ارز را از پارامترهای اصلی نوسان قیمت خودرو درنظر بگیریم، باید بگوییم بازار ارز نسبت‌به هفته گذشته اندکی افت داشته و با کاهش ناچیزی همراه شده است. اما این‌بار برخلاف گذشته بازار خودرو واکنشی عکس داشته و با تغییر قیمت روبه‌و شده است. به‌عنوان‌مثال روز گذشته دنا‌پلاس ایران‌خودرو با افزایش 4میلیونی به قیمت 130میلیون‌تومان رسیده است، همچنین بهای پژو 207 دنده دستی نیز با افزایش 4‌میلیون تومانی به مرز 107 میلیون تومان رسیده، این در حالی است که نسخه اتوماتیک این خودرو افزایش بیشتری را تجربه کرده و به قیمت 133 میلیون تومان رسیده که نسبت‌به روزهای پایانی هفته گذشته، بیش‌از 6 میلیون تومان افزایش را تجربه کرده است. اما از سوی دیگر قیمت خانواده پراید که این روزها بسیار مورد‌توجه قرار گرفته و به نوعی زیر ذره‌بین کارشناسان و مصرف‌کنندگان رفته است، نسبت‌به سایر محصولات داخلی افزایش کمتری داشته است. به‌طور‌مثال سایپا 111 که پرفروش‌ترین محصول سایپاست، با افزایش یک میلیون و 300 هزار تومانی، به مرز 48 میلیون تومان رسیده است. همچنین سایپا 151 نیز با افزایش یک‌میلیونی با قیمت 41 میلیون و 500 هزار تومان در بازار ارزش‌گذاری می‌شود. رنو ساندرو اتوماتیک که در‌حال‌حاضر از سوی شرکت به بازار عرضه نمی‌شود، با افزایش 8میلیونی به مرز 145‌میلیون‌تومان در بازار آزاد رسیده است. همچنین نسخه استپ‌وی این خودرو با گیربکس اتوماتیک قیمتی حدود 15 میلیون تومان دارد. نکته جالب‌توجه درخصوص خودروهای مونتاژی پسابرجامی نظیر پژو2008 و سیتروئن c3، افزایش قیمت قابل‌توجهی است که سبب شده نسبت‌به هفته گذشته بیش‌از 15میلیون تومان افزایش را به خود ببینند. بررسی و تحلیل قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد پژو 2008 این روزها متقاضی بیشتری در بازار پیدا کرده که همین موضوع باعث می‌شود دلال‌ها قیمت این خودرو را با افزایش همراه کنند.

به‌عنوان‌مثال این محصول ایران‌خودرو هفته گذشته با قیمتی حدود 265 تا 270 میلیون تومان در بازار خرید‌و‌فروش می‌شد اما با آغاز هفته جاری قیمت آن با جهش 15 میلیون تومانی، به مرز 280‌میلیون تومان رسیده است. برادر ناتنی این خودرو یعنی سیتروئن c3 نیز که هفته گذشته قیمتی حدود 310 میلیون تومان داشت، روز گذشته با افزایش 12 تا 15‌میلیونی، به مرز 325 میلیون‌تومان در بازار رسیده، این در حالی است که نسخه دارای گرمکن صندلی این خودرو قیمتی حدود 332 تا 335 میلیون تومان دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران