پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451600 تاریخ : 1397/12/25-17:01:39
,13,
سالیانه بطور متوسط چهار میلیون تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی افزوده می شود

سالیانه بطور متوسط چهار میلیون تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی افزوده می شود

مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالیانه بطور متوسط چهار میلیون تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی افزوده می شود که بیش از تکلیف برنامه ششم توسعه ( 1400- 1396) است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، چنگیز اسفندیاری افزود: براساس برنامه ششم توسعه ظرف پنج سال باید 12 میلیون تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی افزوده شود و اکنون از برنامه پیش افتاده ایم.

وی استقبال سرمایه گذاران در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی را از دلایل این افزایش دانست و تصریح کرد: بیشترین افزایش در حوزه نگهداری مانند احداث سیلو، انبار، کشتارگاه طیور، فرآوری میوه، سبزی و صیفی و بازسازی نوسازی بوده است.
اسفندیاری با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال دو میلیون تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی اضافه شده، گفت:اکنون 54 میلیون تن محصولات در این بخش فرآوری می شود.
وی میزان فرآوری محصولات کشاورزی در سال 96 را 52 میلیون تن اعلام کرد و افزود: سال گذشته بطور میانگین نزدیک به دو میلیون تن محصولات زراعی، حدود 750 هزار تن باغی، 1.5 میلیون تن دامی و 140 هزار تن محصولات شیلاتی فرآوری شده است.
اسفند یاری، ایجاد توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و غذایی محصولات کشاورزی فسادپذیر در قطب های عمده تولید و روستاها، فعال سازی ظرفیت های نیمه خالی با سرمایه گذرای در کشت قرارداری محصولات کشاورزی در داخل، بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده موجود، توسعه باراندازها و واحدهای سردخانه ای کوچک در کنار مزارع و باغات و حمایت از توسعه پایانه های صادراتی در قطب های تولید را از رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی برشمرد.
مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه کمی و کیفی سردخانه ها،سیلوها و انبارهای کشور را از کارهای شاخص در دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: ظرفیت سیلوها، انبارها و سردخانه ها از دو میلیون تن در سال 92 به 4.5 میلوین تن رسید و بزودی یک میلیون تن دیگر به این ظرفیت اضافه می شود که نقش اساسی در نگهداری محصولات و کاهش ضایعات به ویژه در شرایط تحریم دارد.
وی افزود: طی این مدت دو میلیون تن به ظرفیت نگهداری گندم و غلات نیز اضافه شده است.
اسفندیاری، ارزش صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی را سالیانه بطور متوسط 6.5 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: سبد صادراتی کشور در 10 سال گذشته شیرینی و شکلات، لبنیات، زعفران، رب گوجه فرنگی، روغن نباتی، آب میوه، کنستانتره، ماکارونی، چای، شیرین بیان، خوراک دام، طیور و آبزیان با مجموع سهم 65 درصدی ، بیشترین اقلام صادراتی صنعت غذا را به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار داشت: مقصد صادراتی صنایع غذایی به بیش از 120 کشور جهان بوده، از جمله کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، اسپانیا، آلمان و لهستان از عمده مقاصد صادراتی محسوب می شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران