پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488472 تاریخ : 1398/05/06-11:52:30
,11,
سالانه 6 میلیون متر مکعب از سواحل کشور لایروبی می شود

در سیزدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی گلستان مطرح شد؛

سالانه 6 میلیون متر مکعب از سواحل کشور لایروبی می شود

استاندار گلستان گفت: سالانه 6 میلیون متر مکعب از سواحل کشور لایروبی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس در سیزدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان گلستان، با اشاره به اینکه سالانه 6 میلیون متر مکعب از سواحل کشور لایروبی می شود، افزود: حجم لایروبی خلیج گرگان تنها 750 هزار متر مکعب است به همین دلیل برای نجات این خلیج ضرورت دارد که حجم لایروبی افزایش پیدا کند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 8 هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده و ما نمی توانیم انتظار خشک شدن مابقی آن باشیم از اینرو باید با نظر مشاور مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به حریم 60 متری درنظر گرفته شده برای سواحل یادآور شد: تلاش داریم به عنوان اولین استان در بین 7 استان ساحلی باشیم که حریم دریا را رعایت کرده ایم.

وی همچنین با اشاره به طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) گفت: مدیریت یکپارچه ساحلی، منافع اقتصادی به همراه دارد و به نفع استان است و می تواند مبنای استفاده بهتر از سواحل شمال و جنوب کشور باشد.

حق شناس اذعان داشت: با توجه به اینکه خلیج گرگان منبع و مخزنی از ماهیان خصوصاً ماهیان خاویاری است و به دلیل اینکه خشک شدن این خلیج خطر ریز گردها را به دنبال دارد ما نمی توانیم زمان را از دست بدهیم و باید هرچه سریعتر راهکارهای لازم اتخاذ شود.

محمد رضا اله یار؛ معاون فنی مهندسی امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست، گفت: مطالعات تطبیق طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان‌های شمالی کشور به تازگی آغاز شده است.

وی اذعان داشت: در سه استان ساحلی شمال کشور 29شهرستان بندری فعال است که طرح ساماندهی و مدیریت در آنها اجرا می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران