پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491855 تاریخ : 1398/07/17-11:11:56
,13,
سالانه 15 میلیون تن فرآورده‌ دامی در کشور تولید می‌شود

سالانه 15 میلیون تن فرآورده‌ دامی در کشور تولید می‌شود

سالانه 15 میلیون تن فرآورده‌ دامی مانند شیر، تخم مرغ و لبنیات در کشور تولید می‌شود که در تامین نیازهای داخل و خودکفایی کشور بسیار موثر بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رییس سازمان دامپزشکی کشور روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین گفت: این میزان تولید نه تنها نیاز داخل را به طور کامل برطرف کرده، بلکه سطح تولیدات دامی کشور را به مرز صادرات رسانده است.
علیرضا رفیعی پور افزود: امروز محصولاتی مانند شیر، عسل، گوشت مرغ و لبنیات در کشور مازاد بر نیاز تولید می‌شود تا جاییکه رقم ارزش افزوده آن برابر با درآمد فروش نفت در سال‌های پر رونق است.
وی همچنین گفت:حوزه دام و طیور کشور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاهی نداشت و فرآورده‌های ما همه وارداتی بود، درحالیکه امروز سرمایه حوزه دامی در کشور به 130 هزار میلیارد تومان رسیده و بیشتر آن در حوزه طیور متمرکز است.
رفیعی پور با بیان اینکه شغل دام و طیور از اجداد ما به ارث رسیده و پایدارتر از صنعت است، اظهار داشت: حوزه دام در اقتصاد کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و امروزه 40 هزار نفر در حوزه دامپزشکی فارغ التحصیل شده اند.
این مسئول با بیان اینکه وزارت بهداشت و کشاورزی در حوزه امنیت غذایی دامپزشکی نقش موثری دارند و باید مورد توجه قرار گیرند، بیان کرد: امروز تجارت بین المللی کشور متاثر از دامپزشکی است، به طوری که آنفلوآنزای حاد پرندگان در سال‌های گذشته کار را به جایی رسانده بود که نمی‌توانستیم به کشور افغانستان صادراتی داشته باشیم.
رییس سازمان دامپزشکی کشور به خسارت‌های دامی پرداخت و گفت: به عقیده من هزینه در حوزه بهداشت، سرمایه‌گذاری در حوزه اعتماد عمومی است و گاهی اوقات می‌توان 6 هزار میلیارد تومان خسارت را با 100 میلیارد تومان هزینه پیشگیری و دفع کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران