پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352334 تاریخ : 1397/04/24-15:07:11
,13,
سال جاری نیازی به واردات گندم نیست

بازرگانی دولتی:

سال جاری نیازی به واردات گندم نیست

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس برنامه خودکفایی در تولید گندم، همانگونه که در سال 96 واردات گندم به صفر رسید، امسال هم نیازی به واردات این کالای اساسی و خروج ارز از کشور نداریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، یزدان سیف در آیین رونمایی و آغاز جشنواره عکس خوشه ( زنجیره تولید گندم و نان، از مزرعه تا سفره) که در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: کمبود منابع آبی، سطح زیرکشت محصولات کشاورزی را نسبت به 12 سال گذشته کاهش داده، اما با کمک کشاورزان و افزایش بهره وری در یک دهه گذشته و با افزایش تولید در بحث تامین غذا به کمترین میزان وابستگی رسیده ایم.

به گفته وی، با اقدامات صورت گرفته در بخش تولید گندم، آرد و نان ما بهبود یافته و امروز کیفیت نان باوجود این که گندم داخلی است، نسبت به 10 سال گذشته قابل مقایسه نیست. سیف اظهارداشت: زنجیره تولید گندم تا نان از کشت، حمل ونقل، ذخیره سازی، فراوری و تبدیل به محصول تا سفره مردم نیازمند همکاری کشاورزان و نانوایان است.
وی گفت: گندم تولیدی کشور قابلیت تولید نان با کیفیت را دارد و تصریح کرد: امروز صنعت نان خشک پیشرفت کرده که بخشی مربوط به سیاست های قیمتی و بخشی دیگر به تلاش نانوایان در کسب آموزش و مهارت های لازم و بهسازی واحدهای تولیدی مربوط می شود.
وی افزود: امروزه یک نانوای تولید کننده نان سنتی برای تولید روزانه 3200 کالری انرژی مصرف می کند و نان مورد نیاز کشور با کمترین وابستگی تولید می شود که در صورت رفع وابستگی به دیگر کشورها، این مهم به اقتدار ایران اسلامی می افزاید.

رکورد شکنی تولید شکر کشور پس از 123 سال 

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: سال گذشته با تولید 2 میلیون و 15 هزارتن شکر در کشور، رکورد 123 ساله تولید این محصول شکسته شد و با تلاش کشاورزان، نزدیک به 2 میلیون تن تفاله و خوراک دام به تولید رسید که توانستیم مایحتاج کارخانه های ام دی اف و صنایع جنبی نیشکر را تامین کنیم.

رفع اشکالات با کمک مردم 

سیف افزود: امروز با کمک مردم باید اشکالات را برطرف ساخت، زیرا بدون همراهی مردم، قادر به انجام کارها نیستیم و توانمندی آنها زمینه گذر از موانع را فراهم می سازد. 
به گفته وی، اکنون برخی کشورها با ایران مشکلات تاریخی و برخی مطالبات استکبار جویانه خود را دارند، حدود چهارسال قبل رئیس جمهوری و وزرای کابیته می گفتند اجازه ندهید مردم ناامید شوند اما عده ای از روی جهل و عده ای از روی عمد تلاش می کنند، ناامیدی را در درون ملت تزریق کنند و تلاش مسئولان در بخش های مختلف را بی اثر جلوه دهند که تاکنون دستاوردی نداشته و بعد از این هم ندارد.
سیف گفت :همکاری و امید مردم نباشد، این تلاش ها هیچ است و مشکلات برای همه کشورها وجود دارد، امروز جنوب امریکا، استرالیا، هند با خشکسالی درگیرند و طبق گزارش 6 ماهه گذشته سازمان ملل متحد، بسیاری از جنگ های داخلی آفریقا و امریکای لاتین براثر آب است حتی درگیری های سوریه از آب شروع شد و امروز به اینجا رسید.
وی در بخش پایانی سخنان خود در آیین رونمایی و آغاز جشنواره عکس خوشه ( زنجیره تولید گندم و نان، از مزرعه تا سفره) که در محل وزارت جهاد کشاورزی برپا شده افزود: در امتداد جشنواره عکس خوشه، جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای حرفه ای و آماتور برپا خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 377
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران