پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311749 تاریخ : 1396/09/29-16:30:32
,17,20,
سال آینده؛ سال اشتغال جوانان

نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

سال آینده؛ سال اشتغال جوانان

سخنگوی دولت: سیاست عمومی بودجه به مثابه برنامه یک ساله است که اهدافی را باید برای سال مالی آتی دنبال کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: آنچه در سال آینده دنبال می شود مشابه آنچه که در طول دولت یازدهم و سال های قبل بود مهار تورم و در کنار آن اشتغال، تولید و کاهش فقر مطلق است.

وی گفت: امسال و سال قبل ما از دو مسیر موضوع اشتغال و تولید را دنبال کردیم یکی از مسیر تسهیلات غیر دولتی که عموماً بانکی بود برای واحدهای تولیدی بخش خصوصی پرداخت وام می شد که این ارقام را بنده هر هفته برای خبرنگاران گزارش می دادم.

نوبخت افزود: در سال گذشته 17 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات به حدود 24 هزار واحد تولیدی دادیم.

وی گفت: از مسیر دیگر 42 هزار میلیارد تومان اعتبارات دولتی را از خزانه به طرح های عمرانی پرداخت کردیم که آثار آن را در رشد اقتصادی و اشتغال در سال گذشته و در نیمه اول امسال مشاهده کردیم که رشد حدود 6 و نیم درصد تا 7 درصد و همچنین کاهش یک واحد درصدی نرخ بیکاری.

سخنگوی دولت افزود: برای سال آینده در این بودجه مصمم هستیم که آن 17 هزار و 900 میلیارد تومان را به حدود 75 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم که بخش کوچکی از آن در حد 17 هزار میلیارد تومان آن از مسیر اصلاح قیمت حامل های انرژی بدست می آید و بقیه آن از منابع مختلف تأمین می شود برای ایجاد اشتغال بزرگ.

نوبخت گفت: ما تصمیم داریم که ان شاءالله سال آینده سال اشتغال جوانانمان باشد و همان طور که در هدف مهار تورم موفق بودیم ان شاءالله مردم شاهد خواهند بود که ما این کار را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه دولت سیاست مهار تورم را دنبال می کند، افزود: البته عده ای تاکید داشتند که دولت می تواند آنقدر به کاهش قیمت عمومی و یک رقمی کردن نرخ تورم تاکید نکند و نرخ تورم چند درصد بیشتر باشد ولی در ازای آن رونق بوجود بیاید.

سخنگوی دولت گفت: دولت مقاومت می کند و الان هم مردم باید بدانند دولت تحت هیچ شرایطی آماده نیست که کالایی را گران کند و یا اجازه گرانفروشی به کسی بدهد.

 

مردم به خدمتگزارانشان اعتماد داشته باشند

 سخنگوی دولت گفت: ما در پی تحقق خواسته هایی که مردم دارند هستیم و آن مسئله افزایش اشتغال است که این اقدام را باید انجام بدهیم.

محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: در کنار افزایش اشتغال ، مقابله با فقر است ، البته در رابطه با اشتغال ، غیر این مسیر ما از طریق کمک بخش غیردولتی برای طرحهای عمرانی به جای 42 هزار میلیارد تومان سال گذشته ، آینده بالغ بر 126 هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی خواهیم گذاشت.

محمدباقر نوبخت گفت: برای کاهش فقر هم دولت به هیچ وجه ریالی از منابعی که برای اجرای پرداخت یارانه ها است تصمیم ندارد که آن را به خزانه واریز کند.

وی گفت: همچنان تاکید می کنم و در هر محفلی باشد این را اعلام خواهم کرد و مستندات را اعلام می کنم و سال آینده هم ما همه یارانه هایی که دریافت می کنیم به جامعه برمی گردانیم.

وی تصریح کرد: شکل برگشت یارانه ها به جامعه عوض خواهد شد و می خواهیم به نیازمندان بدهیم و حتی در رابطه با کاهش فقر مطلق عمل کنیم .

نوبخت گفت: در سال آینده ما به همه کسانی که نیازمندند یارانه خواهیم داد و به همه کسانی که یارانه می گیرند اما دریافت یارانه شان کمتر از خط مستمری که الان یارانه پرداخت می شود ، باز یک یارانه مجدد خواهیم داد و شیوه به سمت عدالت و به سمت افرادی که نیازمند هستند تغییر می کند.

سخنگوی دولت گفت: مجددا استدعا می کنم مردم به خدمتگزارانشان اعتماد بکنند ، ما تحت هیچ شرایطی راضی نمی شویم مردم را از خودمان ناراضی کنیم ، ما می فهمیم که شرافت ما ، ما می فهمیم که موفقیت ما و سرمایه اجتماعی ما به رضایت مردم بستگی دارد ومردم به ما اعتماد بکنند در راستای اینکه برای فرزندانشان بتوانیم شغل ایجاد کنیم ، در کنار کاهش نرخ تورم بتوانیم این افتخار را داشته باشیم کاهش نرخ بیکاری را داریم این اقدامات را انجام دهیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این هفته یک موضوعی مطرح شد افزود: من این متن را که می بینم هم متعجبم و هم منتظرم که دادستان محترم کل کشور اقدام عملی و اجرایی انجام بدهند چون فرمودند که وقتی ما می بینیم برخی مقامات ، کسانی که باید دلسوزانه در عرصه مبارزه با قاچاق فعال باشند خودشان و یا فرزندانشان یا کسانی که به آنها وابسته هستند، به نحوی سهم دارند آنوقت چطور انتظار داریم که مبارزه به نتیجه برسد. 

نوبخت گفت: ما هم همین انتظار را داریم و این پرسش مطرح می شود که این سخن در فضای مجازی یا در رسانه مطرح نشد، ازجانب دادستان محترم کل کشور مطرح شد که قدرت قضایی دارد ، این انتظار می رود به جای گفتن این مسئله حتی یک لحظه هم به کسی که خطاکار است و در ارتباط با فعال است امان ندهد دستگیرشان بکنند و اقدامات قضایی در مورد او انجام دهد و به این ترتیب همه مقامات ومسئولین ، مقامات قوه قضائیه، مقننه ، مجریه همه و همه در مضان این اتهام قرار می گیرند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران