پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278470 تاریخ : 1396/01/19-22:16:20
,15,20,
سال 96 و97 زمان بهره برداری از اقدامات دولت در زمینه اقتصاد است

واعظی عنوان کرد:

سال 96 و97 زمان بهره برداری از اقدامات دولت در زمینه اقتصاد است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر زمان بر بودن رونق اقتصادی گفت:سال 96 و97، سال بهره برداری از اقدامات دولت در زمینه اقتصاد است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان و مراسم امضای 14 تفاهم نامه در حوزه ict  این استان با اشاره به اینکه گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی استان گلستان باعث افتخار است،  افزود : ایجاد 56 هزار شغل کار بزرگی است که نتیجه سیاست توسعه ای دولت و اعتماد به بخش خصوصی است.

وی به فعالت بانک ها در ابتدای این دولت اشاره کرد و با بیان اینکه بانک ها با تشکیل هلدینگ های بزرگ، فعالیت اقتصادی می کردند ، تصریح کرد : امروز با تلاشی که دولت در این حوزه داشت بانک ها برای رفع مشکلات کشور به بخش خصوصی اعتماد می کنند.

واعظی به پرداخت 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات از طرف بانک ها در سال 95 اشاره کرد و با بیان اینکه این وام ها برای اشتغال پایدار در کشور پرداخت شده است ، تاکید کرد : 22 هزار واحد صنعتی در سال 95، از این تسهیلات استفاده کردند. 

وی با اشاره به اینکه برای ساختن کشور نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم ، افزود : این دولت مشکلات بسیاری را از دولت قبل به ارث برده است اما سیاست دولت برگشت به عقب نیست و نگاه به آینده دارد که بتواند با ایجاد شکوفایی و رونق اقتصادی ، باعث بهتر شدن معیشت و بالا رفتن رفاه مردم شود. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصاد و انجام کارهای بزرگ باید با تمام دنیا ارتباط داشته باشیم ، ادامه داد :  بازار صادراتی کالاهای ایرانی باید تمام کشور های دنیا باشد و فقط با ارتباط با یکی دو کشور مانند چین این اتفاق نمی افتد و باید قدرت انتخاب داشته باشیم. 

وی در ادامه سخنان خود به برجام اشاره کرد و با بیان اینکه منتقدان برجام به دنبال اهداف انتخاباتی هستند ، افزود : همان طور که ملی شدن صنعت نفت دستاورد بزرگی در این حوزه بود ، برجام نیز در حوزه امنیت بسیار اهمیت دارد و اگر وضعیت همسایگی کشور را ببینیم می توانیم به اهمیت امنیت در کشور پی ببریم. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش تورم و تک رقمی شدن آن را از دستاورد های دولت در سال 95 اعلام کرد و با بیان اینکه در این سال برای اقتصاد کشور ریل گذاری شده است ، تا کید کرد : از رشد منفی 6.8 درصد در سال گذشته به رشد 6 تا 7 درصدی رسیدیم و 700 هزار شغل ایجاد شد در صورتی که 6 کشور در دنیا توانسته اند این تعداد اشتغال در یک سال ایجاد کنند. 

وی رونق اقتصادی را مانند ایجاد رکود اقتصادی زمان بر دانست و تصریح کرد : سال 96 و 97 سال بهره برداری از اقدامات چند ساله دولت در زمینه اقتصاد است . 

واعظی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال باید به سمت گسترش خدمات در حوزه ict حرکت کنیم ، افزود : به همین منظور سال گذشته طرح تکاپو را در سه استان به عنوان پیلوت اجرا کردیم و امسال نیز این طر ح در تمام استان های کشور به اجرا گذاشته می شود. 

 وی که در مراسم امضای تفاهم نامه های حوزه  ict سخن می گفت به سرمایه گذاری های انجام شده در 3.5 سال گذشته در حوزه زیرساخت های شبکه اشاره کرد و با تاکید به اینکه بیش از نیاز زیرساخت تامین شده است ، گفت : با توجه به آمار 16 درصدی فارغ التحصیلان در 6 رشته حوزه ict  امضای این تفاهم نامه ها می تواند به رونق کسب و کارهای نو پا در این حوزه کمک کند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این تفاهم نامه ها اشتغال مستقیم بیش از 4200 نفری ایجاد می کند این در حالی است که در حوزه ict هر شغل مستقیم بین 2 تا 3 شغل غیر مستقیم ایجاد می کند.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران