پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264631 تاریخ : 1395/10/27-12:05:41
,10029,
سال 2016، 47 هزار و 700 مقاله و مستند علمی برای ایران ثبت شده است

سال 2016، 47 هزار و 700 مقاله و مستند علمی برای ایران ثبت شده است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال 2016، 47 هزار و 700 مقاله و مستند علمی برای ایران ثبت شده است، گفت: توجه جدی به توسعه کیفی پژوهش‌ها ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ملک‌زاده در بیست و دومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی به وضعیت تولید علم در حوزه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در سال 2016، 47 هزار و 700 مقاله و مستند علمی برای کشور ثبت شده و رتبه 16 جهانی را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا داشته‌ایم.

وی افزود:‌همچنین در سال 2016، رتبه 18 جهانی و اول منطقه از نظر تعداد استنادات به مقالات را کسب کرده و پس از ایران دانمارک، روسیه، اتریش، تایوان و سنگاپور قرار داشته‌اند. همچنین در شروع دولت یازدهم 8 دانشمند علوم پزشکی جزء یک درصد برتر دانشمندان دنیا بوده و امروز این تعداد به 41 نفر رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اضافه کرد: از نظر زیرساخت‌های فناوری نیز در این 3 سال گذشته رشد خوبی حاصل شده و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند همچنین 30 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت بوده و یک سوم اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه است. 

ملک‌زاده بر حمایت از توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان سلامت تأکید کرد و گفت: برخی از داروهایی که حتی در آمریکا دسترسی سخت برای آن وجود دارد در ایران تولید شده است و این نشان از موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

وی بر لزوم توجه جدی به توسعه کیفی پژوهش‌ها از جمله اخلاق در پژوهش اشاره کرد و گفت:‌ کل اعتبار بخش سلامت 500 میلیارد تومان است که رقمی معادل 25 میلیون دلار می‌شود که در سال 96 هر چند این اعتبار بیشتر دیده شده ولی انتظار داریم باز هم این بودجه بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در مصرف بودجه بخش سلامت صرفه‌جویی‌های زیادی انجام گرفته تا بهترین استفاده‌ها جهت پیشبرد اهداف انجام گیرد، گفت:‌این بودجه معادل یک یا دو دانشگاه بزرگ دنیا است. البته ما شرایط دولت را درک می‌کنیم ولی امیدواریم به امر تحقیقات توجه بیشتری شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران