پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449693 تاریخ : 1397/12/04-19:37:37
,15,
سازمان فضایی ایران به کاربرد داده های ماهواره ای در بخش مدیریت بلایا توجه ویژه ای دارد

?رییس سازمان فضایی ایران:

سازمان فضایی ایران به کاربرد داده های ماهواره ای در بخش مدیریت بلایا توجه ویژه ای دارد

رییس سازمان فضایی ایران گفت: با توجه به حضور ایران در راس کارگروه 77 (کوپوس) امیدواریم بتوانیم در حوزه استفاده از داده های ماهواره ای برای مدیریت بلایا نقش موثری ایفا کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در کارگروه مدیریت بلایا اظهار کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه توسعه کسب و کارهای فضا پایه که می توانند در زمینه مدیریت بلایا هم نقش موثری ایفا کنند، از جمله مهمترین طرح هایی هستند که در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه سازمان ملل با هدف مدیریت بلایا جلساتی را با کمک پاکستان برگزار کرده است، بیان کرد: پایش داده های ماهواره ای در بخش های مختلفی مانند: محیط زیست، کشاورزی، مدیریت بلایا و حوزه های مربوط به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی تاثیرگذار است.

دبیر شورای عالی فضایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با دستور مقام‌ معظم رهبری و تاکید رییس جمهور تصمیم بر آن شد تا جلسات شورای عالی فضایی به صورت منظم تشکیل و نقشه راه تا سال 1404 تبیین شود.

 براری تاکید کرد: با توجه به گزارش سازمان ملل، ایران در بخش چالش بلایای طبیعی رتبه 11 جهان را داراست، بنابراین برگزاری چنین کارگروه هایی، فرصت مناسبی برای مدیریت بلایی طبیعی فراهم می شود.

رییس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: پس از دسترسی به چرخه کامل فناوری فضایی که در برنامه 10 سال اول سازمان فضایی محقق شده است تا سال 1404 به دنبال تثبیت این چرخه و ورود به عرصه کاربرد فناوری فضایی هستیم.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 447
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران