پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496205 تاریخ : 1398/10/18-09:32:33
,15,10028,
سازمان فاوای شهرداری در جمع برترین سازمان های حوزه امنیت اطلاعات کشور

از سوی مرکز افتای ریاست جمهوری معرفی شد

سازمان فاوای شهرداری در جمع برترین سازمان های حوزه امنیت اطلاعات کشور

مرکز داده (دیتاسنتر) شهرداری تهران که مدیریت آن بر عهده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات است، از سوی مرکز افتای ریاست جمهوری برای سومین سال متوالی به عنوان یکی از سازمان‌های برتر در حوزه مدیریت امنیت اطلاعات، معرفی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ارتباطات شهرداری تهران، مرکز افتای ریاست جمهوری گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بر اساس استاندارد  ISO/IEC 27001:2013 را که  سازمان در سال 96 برای مرکز داده شهرداری تهران موفق به اخذ آن شده بود، برای دومین سال متوالی تمدید کرد.
در این ممیزی مراقبتی، کلیه مستندات و روش‌های اجرایی به همراه سوابق اجرایی و فنی امنیتی بررسی شده است. سپس انطباق مستندات تهیه شده با چگونگی اجرای فنی آن از بعد حفظ سه پارامتر محرمانگی، صحت و دسترس پذیری تمامی دارایی‌های اطلاعاتی سنجیده شد و به‌کارگیری چارچوب مدیریت مخاطرات امنیت اطلاعات، به حداقل رساندن مخاطرات امنیتی، ایجاد سایر فرآیندهای امنیتی مطابق با الزامات و کنترل‌های استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 27001:2013 بررسی و مورد تأیید قرار گرفت.
همچنین در فرایند این ممیزی، کل واحدهای مرتبط با مرکز داده شهرداری تهران از جمله معاونت شبکه و امنیت، معاونت نرم‌افزار، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری، معاونت مالی و اداری بر اساس فرآیندهای استاندارد ایزو 27001:2013 ممیزی شدند.
از جمله مزیت‌های به‌کارگیری این استاندارد می‌توان به شناسایی مخاطرات به صورت سیستماتیک، حفظ و ارتقای محرمانگی، یکپارچگی و دسترس پذیری اطلاعات و در نتیجه بهبود مداوم کسب و کار و ایمن سازی کلیه دارایی‌ها و سرویس‌های مرکز داده شهرداری تهران اشاره کرد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران