پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451799 تاریخ : 1397/12/27-16:07:34
,8,
سازمان بورس با تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خبر داد:

سازمان بورس با تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری "صندوق در صندوق" موافقت کرد

پیرو تصویب و ابلاغ مقررات مربوط به صندوق­ های سرمایه ­گذاری "صندوق در صندوق"، معاون نظارت بر نهادهای مالی از موافقت سازمان با تأسیس اولین صندوق سرمایه گذاری از این نوع در بازار سرمایه خبر داد و گفت: به طور قطع بازار سرمایه نقش کلیدی در توسعه اقتصاد کشور ایفا می کند و باید با ایجاد بسترهای نوین سرمایه گذاری، نقدینگی سرگردان جامعه جذب حداکثری شود و این مهم همواره در دستور کار نهاد ناظر قرار دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید فلاح­ پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق در خصوص کارکرد صندوق در صندوق ها گفت: این ابزار صندوق بزرگی است که با هدف متنوع سازی سایر صندوق های سرمایه گذاری طراحی شده و اساسا کار آن مدیریت ریسک و سرمایه منابع بزرگ است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در سایر صندوق­ های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و مشارکت در تاسیس آنها مهمترین کارکرد صندوق در صندوق ها است. اما پیش از این صندوق­ های سرمایه­ گذاری، حداکثر مجاز به سرمایه­ گذاری پنج درصد از ارزش کل دارایی­ های خود در سایر صندوق­ های سرمایه­ گذاری بودند.

فلاح پور افزود: این در حالی است که صندوق ­های جدید می ­توانند کل دارایی ­های خود را در سایر صندوق­ ها، سرمایه­ گذاری ­کنند. با توجه به اینکه این صندوق­ ها مجاز به سرمایه­ گذاری در انواع مختلفی از صندوق ­ها هستند، لذا امکان بهره ­مندی سرمایه­ گذاران از سرمایه­ گذاری در دارایی ­های متنوع ­تر فراهم می شود.

وی افزود: همچنین با امکان پذیر شدن مشارکت در تاسیس سایر صندوق ­ها، انتظار می ­رود فرآیند تاسیس و تامین مالی سایر صندوق ­ها از جمله صندوق ­های جسورانه و خصوصی و دیگر­ صندوق ­هایی که مقررات آنها در دست تدوین است تسهیل شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خاطرنشان کرد: مدت فعالیت این صندوق­ ها نامحدود است و حداقل سرمایه لازم برای ایجاد 500 میلیارد ریال اعلام شده  و مدیر صندوق ملزم است همواره حداقل 85 درصد سرمایه جذب شده از طریق این صندوق­ ها را در سایر صندوق ­های سرمایه­ گذاری، سرمایه­ گذاری کند.

نخستین موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه­ گذاری صندوق در صندوق در تاریخ 21 اسفند 97 با نام صندوق سرمایه ­گذاری ستارگان و با مدیریت شرکت مشاور سرمایه­ گذاری دیدگاهان نوین با مشارکت مؤسسه دانش بنیان برکت، صندوق توسعه فناوری ­های نوین و شرکت توسعه آزاد پاسارگاد و با ساختار مبتنی بر صدور و ابطال صادر شد.

براساس درخواست متقاضی و باتوجه به مجوز صادره، این صندوق عمده سرمایه ­گذاری خود را در صندوق­ های سرمایه­ گذاری جسورانه و خصوصی انجام می دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 451
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران