پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465512 تاریخ : 1398/03/07-17:58:04
,11,
ساخت هواپیمای پهن پیکر متوقف نشده است

منطقی:

ساخت هواپیمای پهن پیکر متوقف نشده است

یک مقام مسئول در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: تولید هواپیمای پهن پیکر به دلیل کسری بودجه کند شده اما ساخت آن متوقف نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، منوچهر منطقی در حاشیه امضای تفاهم نامه توسعه هوانوردی عمومی میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و معاونت توسعه فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت هواپیمای پهن پیکر متوقف نشده است گفت: به دلیل کسری بودجه، روند کار کند شده است. با این حال ساخت هواپیمای 150 نفره همچنان در دستور کار معاونت فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

وی افزود: این پروژه از اواخر سال 90 مطرح و از سال 91 اجرای آن آغاز شد که بودجه اختصاص یافته به آن 100 میلیارد تومان بود و تاکنون 10 درصد آن معادل 10 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است اما پیشرفت فیزیکی پروژه 20 درصد برآورد می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره هواپیماهای ایران 140 گفت: در حال حاضر 14 فروند ایران 140 تولید شده که هیچیک از آنها اجازه پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ندارند.

وی ادامه داد: قرار است دو مسیر برای استفاده مجدد از ایران 140 ها را پیگیری کنیم که یکی از آنها استفاده از این هواپیماها در بخش ترابری و حمل بار در ظرفیت 4 تا 6 تن برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و مسیر دوم استفاده از آنها با ظرفیت‌های بالاتر در بخش مسافری است. برای استفاده از آنها در حوزه ترابری در حال انجام تست‌های پروازی هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران