پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253214 تاریخ : 1395/10/10-10:01:43
,10031,
ساخت باریک‌ترین سیم جهان با قُطر معادل 3 اتم

ساخت باریک‌ترین سیم جهان با قُطر معادل 3 اتم

این سیم به گونه‌ای ساخته شده است که قُطر آن معادل اندازه 3 اتم محاسبه می‌شود و برای ساخت آن از الماس استفاده شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  محققان دانشگاه استانفورد می‌گویند باریک‌ترین سیم جهان را اختراع کردند و فرمولی به دست آورده‌اند که به کمک آن می‌توان باریک‌ترین سیم‌ جهان را به صورت کاربردی و گسترده تولید کرد.

این سیم به گونه‌ای ساخته شده است که قُطر آن معادل اندازه 3 اتم محاسبه می‌شود و برای ساخت آن از الماس استفاده شده است. الماس گونه‌ای از کربن است که به واسطه نوع ترکیب خود یکی از سخت‌ترین مواد روی کره زمین محسوب می‌شود و دانشمندان توانستند از کوچک‌ترین ذرات تشکیل دهنده الماس این سیم را بسازند.

محققان بر این باورند که روش جدید و هوشمندانه آنها برای ساخت نانوسیم‌ها می‌تواند در آینده نه چندان دور به عنوان اتفاق کاربردی برای ساخت بافت‌های انتقال برق، دستگاه‌های الکترونیکی نوری، مواد ابررسانا، سیستم تولید جریان الکتریسیته و ... مورد استفاده قرار بگیرد.

کوچک‌ترین سیم جهان در اصل شبکه‌ پیوسته متشکل از کربن و هیدروژن است که ساخت این شبکه معمولا به صورت طبیعی در مایعات نفتی و الماس‌واره‌ها اتفاق می‌افتد.

دانشمندان برای آنکه کوچک‌ترین سیم جهان را بسازند تک‌تک اتم‌های آن را از یکدیگر جدا کردند و سپس با چیدمان جدید آنها را در کنار هم قرار دادند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران