پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489222 تاریخ : 1398/05/17-15:51:03
,11,
ساخت اولین راه‌آهن کشور با مشارکت بخش خصوصی/جزئیات تامین مالی

کمیسیون اقتصاد دولت موافقت کرد؛

ساخت اولین راه‌آهن کشور با مشارکت بخش خصوصی/جزئیات تامین مالی

کمیسیون اقتصاد دولت با احداث راه آهن 271 کیلومتری بیرجند-بافق-مشهد به صورت مشارکت بخش خصوصی با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با هزینه 3718 میلیارد تومان موافقت کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از دفتر هیئت دولت، کمیسیون اقتصاد هیئت دولت در جلسه 14 مرداد به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی با انعقاد قرارداد تأمین هزینه‌های اجرایی پروژه اتصال بیرجند به راه‌آهن بافق - مشهد به طول حدود 271 کیلومتر موافقت کرد.

در همین راستا، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور به عنوان نماینده این وزارت برای انعقاد قرارداد با شرکت احداث راه آهن بیرجند - یونسی (به سهامداری شرکت‌های تیراژ، آرادان، اس دی ام، توچال و توسار) تعیین شد.

مطابق این تصمیم، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور مجاز است، با حفظ مالکیت دولت، نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت مذکور درخصوص مطالعات، طراحی، احداث، تکمیل، راه‌اندازی، تملک اراضی، استفاده از منابع بهره برداری و انتقال، با برآورد تقریبی 37 هزار و 180 میلیارد ریال اقدام نماید.

همچنین در این پروژه، شرکت طرف قرارداد، عهده دار تأمین 90 درصد منابع مالی مورد نیاز برای احداث پروژه و تأسیسات جانبی مربوط و تملک اراضی تا مرحله تحویل دائم، راه اندازی و تسویه حساب کامل هزینه‌ها خواهد بود که از این میزان 70 درصد از محل سایر منابع مالی از جمله تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی و 20 درصد مستقیماً توسط شرکت طرف قرارداد تأمین می‌شود. شرکت ساخت نیز تأمین 10 درصد برآورد هزینه‌های پروژه را تعهد می کند.

لازم به ذکر است، دوره واگذاری معادل 12 سال مشتمل بر 4 سال دوره احداث و تکمیل و 8 سال دوره پرداخت اقساط به شرکت طرف قرارداد و صندوق توسعه ملی خواهد بود.

گفتنی است، مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه اتصال بیرجند به راه آهن بافق – مشهد در خرداد ماه امسال در جلسه هیئت وزیران مطرح و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصاد هیئت دولت ارجاع شده بود.

این نخستین بار است که یک پروژه راه آهن در سطح ملی با مشارکت بخش خصوصی و دولت احداث می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران