پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488705 تاریخ : 1398/05/08-19:15:06
,17,11,
زمینه‌های مستعد حضور انبوه سازان ایرانی در عراق

زمینه‌های مستعد حضور انبوه سازان ایرانی در عراق

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق به ظرفیت های نهفته کشور عراق برای حضور انبوه سازان ایرانی اشاره کرد و گفت: شرکت های ایرانی با همتایان عراقی خود در مناقصات شرکت کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدحمید حسینی عصر امروز سه شنبه  در گردهمایی بزرگ  فعالان صنعت ساختمان با بیان اینکه امروز مصالح ساختمانی ایران در بازار عراق طرفداران بسیاری دارد، گفت: مصالح ساختمانی از جمله اقلام و کالاهایی است که از سوی تجار و بازرگانان ایرانی به عراق صادر می‌شود و البته مورد استقبال هم قرار گرفته است که همین امر فرصت تجاری مناسبی را برای ایران بوجود آورده است.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: بر اساس برآوردها، کشور عراق به ساخت 2 میلیون واحد مسکونی نیازمند است که همین امر زمینه مناسبی را برای حضور انبوه سازان ایرانی فراهم خواهد کرد؛ ضمن اینکه این امیدواری وجود دارد تا در قالب نشست های تخصصی مشترک بین دو کشور زمینه های همکاری بیش از گذشته را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: عراق در دوران بازسازی بخش  عمده ای از تمرکز خود را به موضوع مسکن و ساختمان اختصاص داده که بر اساس آمارها 30 درصد بازسازی عراق به این دو بخش مربوط می‌شود. با توجه به علاقه مندی ها و اشتراکات فرهنگی دو کشور پیش بینی می‌شود با استقبال شرکت های ایرانی در این کشور مواجه بوده و شاهد مشارکت انبوه سازان در پروژه های ساختمانی در استانهای مختلف عراق باشیم.

وی اظهار داشت: در بخش صدور خدمات فنی و مهندسی، ایران مزیت های نسبی و بالقوه ای دارد که حتی قابل رقابت با بسیاری از کشورهای دیگر حاضر در عراق است. این در شرایطی است که تحریم ها، پیمانکاران ایرانی را با مشکل ضمانت نامه در بازار عراق روبرو ساخته است.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: بر این اساس به شرکتهای ایرانی پیشنهاد داده می‌شود که با شرکت های عراقی فعالیت مشترک داشته باشند و مشارکت در مناقصه ها را با پرچم عراق انجام دهند. این در شرایطی است که همکاری ها و حسن اعتماد می توان امور را پیش برد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دلیل عدم ارتباط نزدیک بین تجار و صنعتگران ایرانی و عراقی مصالح ساختمانی با واسطه های بدست عراقی ها می رسد، خاطرنشان کرد:  برخی واسطه ها مصالح ساختمانی را با قیمت بسیار پائین از تولید کنندگان ایرانی خریداری کرده و با قیمت زیاد بدست مصرف کنندگان ایرانی می رسانند، بنابراین دو کشور باید در دور جدید همکاری های خود این ارتباط را نزدیک کرده و دست واسطه ها را کوتاه نمایند چرا که ارائه قیمت های منصفانه منجر به نرخ رشد بیشتر تبادلات تجاری خواهد شد.

همچنین در این نشست رئیس اتحادیه پیمانکاران اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه ایران و عراق سابقه دیرینه فرهنگی و تجاری مناسبی دارند، اظهار داشت: به نظر می رسد می توان با کمک شرکت های ساختمانی ایرانی به بازسازی اقلیم کردستان و سایر استانهای این کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به خروج داعش از عراق افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای بازسازی کشور عراق فراهم است و باید با تکیه بر فناوری های نوین در ایران از پتانسیل و مهارت کشور عراق در ساخت و سازها و بازسازی استفاده کنیم.

 


مهر



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران