پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444647 تاریخ : 1397/10/11-11:26:07
,17,21,
زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت برای بهبود وضعیت بازار مسکن

علوی مطرح کرد:

زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت برای بهبود وضعیت بازار مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت اعلام کرده که به دنبال ارائه زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت است و این مسئله می تواند بر بهبود وضعیت بازار مسکن و کاهش تلاطمات این حوزه اثرگذار باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش 90 درصدی قیمت بازار مسکن، گفت: متأسفانه به علت افزایش چشمگیر قیمت مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها، متقاضیان قادر به خرید مسکن نیستند و این شرایط موجب شده که بازار مسکن در کل کشور دچار رکود تورمی شود.

تحریم های جدید و تلاطمات اقتصادی عامل افزایش قیمت مسکن

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت کنونی بازار مسکن عوامل مختلفی دارد که اعمال تحریم های جدید و وضعیت نابه سامان و تلاطمات اقتصادی به ویژه در حوزه ارز در افزایش قیمت مسکن تأثیرگذار بوده است.

بی رغبتی خریداران برای خرید مساکن لوکس/ تناسبی میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن وجود ندارد

وی افزود: امروز تناسبی میان بخش عرضه و تقاضا در بازار مسکن وجود ندارد و این مسئله موجب افزایش قیمت ها شده است، از این رو در شرایط کنونی بر اساس گزارش ها، میزان معامله مساکن لوکس به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اغلب معاملات مربوطه به مساکن با متراژ پایین تر از 70 متر و خانه های با عمر بالا است.

بهبود وضعیت بازار مسکن با خانه سازی از طریق ارائه زمین رایگان دولت

علوی ادامه داد: اخیرا دولت اعلام کرده که به دنبال ارائه زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت است و این مسئله می تواند بر بهبود وضعیت بازار مسکن و کاهش تلاطمات این حوزه اثرگذار باشد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه کشور به صورت سالانه به حدود 900 هزار واحد مسکونی نیاز دارد، افزود: بر اساس گزارش ها، کشور امروز با کمبود حدود 5 میلیون مسکن مواجه است، اما به نظر من در گام نخست برای کاهش تلاطمات نخست باید برای ساخت حدود یک میلیون مسکن برنامه ریزی شود.

دولت باید ترمز فعالیت دلالان مسکن را بکشد

وی ادامه داد: روند کنونی افزایش قیمت مسکن با توجه به تورم سال جاری نیز به هیچ وجه طبیعی نبوده ودلالان بازی و سوداگری در این عرصه بسیار تأثیرگذار بوده است، از این رو دولت و دستگاه های نظارتی باید ترمز فعالیت دلالان را بکشد زیرا این افراد هیچ تفاوتی با اختلاس گران اقتصادی ندارند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم اگر اقدامات قابل توجهی برای بهبود وضعیت مسکن صورت نگیرد، ما در آینده ای نزدیک باید شاهد بروز رکود تورمی در این بازار باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران