پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464193 تاریخ : 1398/02/19-11:03:49
,1,
زمانه شناسی مهم ترین دلیل ماندگاری استاد مطهری است

سهم دینی در دیدار با خانواده شهید مطهری:

زمانه شناسی مهم ترین دلیل ماندگاری استاد مطهری است

رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی در دیدار با خانواده شهید مرتضی مطهری مهم ترین دلیل ماندگاری و محبوبیت این شهید والامقام را زمانه شناسی ایشان دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک دی، به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت علامه شهید مرتضی مطهری ، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره به همراه احمد حشمی پور، مدیرکل حوزه مدیریت بانک دی با حضور در منزل آن شهید بزرگوار، با خانواده ایشان دیدار و گفتگو کرد.

سهم دینی در این دیدار ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری، در توصیف جایگاه شهید مطهری در بنیانگذاری انقلاب اسلامی گفت:  استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان یکی از شخصیت های تأثیرگذار در تئوری پردازی مبانی انقلاب اسلامی توانست در طول عمر پربرکت خود به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تشریح مبانی عقلی و نقلی حکومت اسلامی و ولایت فقیه در قالب سخنرانی، مناظره و یادداشت، نقش بزرگی را در شکل گیری مبانی تئوریک انقلاب اسلامی ایفا نماید.
وی با اشاره به لزوم مطالعه آثار شهید مطهری در عصر حاضر افزود: شهید مطهری متفکر برجسته ای است که مطالعه آثار وی و تامل در تفکراتش نه تنها دید افراد را نسبت به مسائل مختلف وسیع تر و کامل تر می نماید بلکه به افراد شیوه اندیشیدن، اجتناب ازتقلید کورکورانه و تحلیل منطقی را نیز می آموزد، چرا که به راستی شیوه ایشان در نگارش و بیان مطالب، بسیار استادانه و منطقی است.
رئیس هیئت مدیره بانک دی در تبیین اندیشه شهید مطهری در باب نشر و گسترش اسلام در میان مردم تصریح کرد: استاد مطهری معتقد بود که باید اسلام را آن ‌طور که هست به مردم معرفی کنیم، نه چیزی به آن بیفزاییم و نه بکاهیم، به تعبیر دیگر اسلام را بدون آرایش و پیرایش عرضه کنیم تا «فطرت حقیقت‌جوی» انسان‌ها به‌سوی آن جذب شود.
سهم دینی در ادامه به دیدگاه شهید مطهری در خصوص علم¬آموزی پرداخت و گفت: استاد مطهری علم آموزی را برای همه، اعم از زن و مرد، لازم می¬داند و معتقد است در اسلام هم به زنان و هم به مردان توصیه شده که علم بیاموزند و تفاوتی در توصیه به علم آموزی بین زنان و مردان وجود ندارد.
وی با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از جایگاه تربیتی شهید مطهری در بین نسل جوان افزود: رهبری معظم انقلاب مهمترین دلیل ماندگاری و محبوبیت افکار و شخصیت استاد مطهری را در این میدانند که ایشان در عرصه تربیت نسل جوان به ذهنیت جامعه توجه کرد و عمده‌ترین سؤالات ذهنی جامعه جوان و تحصیل‌کرده و روشنفکر کشور را استخراج کرد و آنها را با تفکر اسلامی و فلسفه اسلامی و منطق قرآنی منطبق کرد و پاسخ آن ها را در سطوح مختلف از مسئله عدل الهی، قضا و قدر، علل گرایش به مادی گری، تا مسائل مربوط به زنان و خدمات متقابل اسلام و ایران در مقابل افراد گذاشت که جملگی نشان دهنده تسلط کامل این عالم بزرگوار بر مسائل و شبهات حاکم بر جامعه است.
در پایان سهم دینی ضمن ابراز خرسندی از این دیدارصمیمانه ابراز امیدواری کرد که آثار پر برکت استاد مطهری هم چنان فرا راه جوانان و جویندگان اسلام ناب قرار گیرد.
گفتنی است در این دیدار همسر شهید مطهری ضمن قدردانی از حضور رئیس هیئت مدیره بانک دی در منزل ایشان، به ذکر خاطراتی از دوران زندگی انقلابی شهید مطهری پرداخت.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 363
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران