پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351724 تاریخ : 1397/04/12-09:36:46
,17,21,
زمان تغییر رئیس کل بانک مرکزی مرداد ماه اعلام شد

مقصودی:

زمان تغییر رئیس کل بانک مرکزی مرداد ماه اعلام شد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با بیان اینکه برکناری رئیس کل بانک مرکزی قبل از جلسه مجمع در مرداد ماه خلاف قانون است، گفت: تغییر در تیم اقتصادی با هدف بهبود شرایط در دستور کار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین مقصودی با تاکید بر ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت و روی کار آمدن افراد خبره و جوان، گفت: تغییر تیم اقتصادی ناکارمد و جزیره ای دولت و حرکت به سمت ایران متحد و سربلند یکی از ضرورت های پیشرفت کشور است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از تصمیمات لازم در حوزه بهبود وضعیت اقتصادی کشور تعویض رئیس کل بانک مرکزی نهایت تا ماه آتی است، افزود: تصمیم دولت و رئیس جمهور برای این تعویض قطعی شده اما علت این تاخیر برگزاری مجمع سالانه در مرداد ماه و در دستور قرار گرفتن این تعویض در دستور کار مجمع است.

برکناری سیف قبل از جلسه مجمع خلاف قانون است

وی با تاکید بر اینکه برکناری اقای سیف قبل از جلسه مجمع خلاف قانون می باشد، تصریح کرد: تنها یک راه قبل از جلسه مجمع وجود دارد و آن استعفای اقای سیف است که ظاهرا تمایلی به این کار ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای انتخاب گزینه جایگزین آقای سیف حدود 16 اسم در حال بررسی و ارزیابی است، گفت: امیدواریم آقای رییس جمهور در انتخاب تیم اقتصادی جدید کاربردی تر و جوان تر عمل کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید در تغییر وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی خود که باعث و بانی این بی ارزشی پول ایران شده اند عزمی جدی و اراده ای قوی داشته باشد.

رئیس جمهور باید از نیروهای شایسته در تیم اقتصادی خود استفاده کند

مقصودی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید از نیروهای شایسته و خانه نشین و همچنین منتسب به جریان های سیاسی مختلف و ویژه بخش خصوصی در تیم اقتصادی جدید خود استفاده کند، افزود: دولت باید از فکر و ذهن کسانی که توانستند اعتماد مردم را در موسسات مالی مانند پدیده، ثامن الحجج، ملل و امثالهم جذب کنند استفاده مثبت کنیم.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات باید به دنبال برنامه ها و سیاست های جدید باشیم زیرا اگر قوانین قبلی خوب بود اوضاع بهتر از این رقم می خورد.

باید خون تازه وارد بورس شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سیستم مدیریتی بورس فلج شده است، تصریح کرد: در بورس باید خون تازه وارد شود و مصداق این موضوع ورود کارخانه های دولتی بزرگ و سودآور به فعالیت های بورسی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت مردم را غریبه می داند، گفت: کارخانه هایی که سود دارد به بورس واگذار نمی شود و کارخانه های ضرر ده در اولویت قرار داد از این رو اعتماد مردم از دست رفته است.

مقصودی با تاکید بر اینکه باید اعتماد مردم بازسازی شود، افزود: اگر امثال فولاد مبارکه و مس سرچشمه را به بخش خصوصی و بورس واگذار کنیم خون تازه وارد بورس شده از این رو باید در نوع واگذاری ها نیز دقت شود.

توجه به بخش خصوصی در واگذاری ها لازم است

وی با بیان اینکه باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم، گفت: در نوع واگذاری ها باید دقت شود که به نام بخش خصوصی و به کام بزرگان و آقازاده ها و شرکت های شبه دولتی نباشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، ادامه داد: مشکل دیگر ما در عدم ورود سرمایه گذار بحث قوانین فاینانس است، قوانین فاینانس و سیاستهای ارزی بانک مرکزی در بخش تولید باید تسهیل شود.

 

 


منبع: خانه ملت

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 234
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران