پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451262 تاریخ : 1397/12/20-16:10:34
,17,
زمان بازسازی سوریه فرا رسیده است

معاون امور بین الملل اتاق تعاون ایران:

زمان بازسازی سوریه فرا رسیده است

معاون امور بین الملل اتاق تعاون ایران گفت: حذف دشمنان سوریه با کمک مردم این کشور و همیاری ایرانیان انجام شد و اکنون زمان بازسازی فرارسیده تا این مهم با سرعت بیشتر و در مدت زمان کمتری انجام شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدعلی ضیغمی امروز(دوشنبه) در دیدار هیات تجاری سوریه با اعضای اتاق تعاون ایران اظهارداشت:برای توسعه روابط اقتصادی میان 2 کشور می توان از ظرفیت تشکلها و شرکتها استفاده کرد و دولتها نیز لازم است تا تسهیلات لازم را فراهم کنند.

وی افزود: عبور سوریه از شرایط سخت جنگ و حذف دشمنان، اکنون نوبت تقویت روابط اقتصادی تهران - دمشق فرارسیده تا بدین ترتیب بتوان از توانمندی ها برای بازسازی سوریه استفاده کرد.
معاون اموربین الملل اتاق تعاون ایران ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سطح مبادلات اقتصادی میان ایران و سوریه تصریح کرد: برای تحقق این هدف لازم است تا اطلاعات دقیقی از 2 کشور گردآوری شود و بدون تردید تبادل هیات های تجاری می تواند بهترین راهکار برای آشنایی با ظرفیتهای اقتصادی دو طرف باشد.
در سال 1389 حجم صادرات ایران به سوریه 516 میلیون دلار بود که به دلیل وقوع ناآرامی ها و درگیری ها در این کشور که پیامد فعالیت گروه تروریستی - تکفیری داعش را داشت، به تدریج از حجم آن کاسته شد به شکلی که سال 96 ارزش صادرات ایران به سوریه به 172 میلیون دلار رسید.
9 ماهه امسال نیز بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت ایران، کشورمان 63.9 میلیون دلار صادرات به سوریه داشت و در مقابل 3.1 میلیون دلار واردات انجام داد.
فعالان اقتصادی ایران و سوریه امیدوارند با توجه به پایان جنگ با داعش در سوریه و بازگشت آرامش به این کشور، روابط تجاری دو کشور به سطح مطلوبی برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران