پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512417 تاریخ : 1399/02/19-17:19:06
,11,
زلزله نیمه شب تهران، به احتمال بسیار زیاد زلزله اصلی بوده است

یک مقام مسئول

زلزله نیمه شب تهران، به احتمال بسیار زیاد زلزله اصلی بوده است

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به پس لرزه هایی که در حال رخداد است، زلزله 5.1 زلزله اصلی بوده و احتمال اینکه پیش لرزه ای برای زلزله بزرگتر باشد، بسیار اندک است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی بیت اللهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آخرین نتایج بررسی های تکمیلی در خصوص زلزله 48 دقیقه بامداد 19 اردیبهشت تهران را اعلام کرد.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه لرزش زلزله تهران را ساکنان استان های البرز، سمنان و مازندران حس کردند، گفت: بررسی ها نشان می دهد زلزله 2.9 دماوند در ساعت 23: 30 پیش لرزه زلزله 5.1 تهران محسوب می شود.

بیت اللهی از ثبت 10 پس لرزه با بزرگی بیش از 2.5 برای زلزله اصلی تهران خبر داد که به گفته وی بزرگترین پس لرزه با بزرگی 3.9 به ثبت رسید.

وی توضیح داد: وقوع پیش لرزه، پس لرزه و زلزله اصلی همه در امتداد گسل مشا در حدود 7 کیلومتری شمال شهر دماوند و نزدیک به روستای مشا بوده است.

به گفته عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات، فعالیت گسل مشا موجب رخداد زلزله تهران است. همچنین محدوده شرقی تهران، جایی که گسل شمال تهران و گسل مشا با هم تلاقی می کنند در جنوب لواسانات است که زون فعالی محسوب می شود.

بیت اللهی ادامه داد: در 14 سال گذشته 820 زلزله متعدد و متمرکز بالای 2.5 به شعاع 100 کیلومتری این زلزله در آن منطقه به وقوع پیوست که عمده آنها در شرق و شمال شرق تهران بوده است.

وی تصریح کرد: زون شرقی تهران، زون فعالی است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا زلزله رخداده می تواند نتیجه فعالیت آتشفشان دماوند باشد یا خیر؟، گفت: خصوصیات زلزله های مربوط به فعالیت آتشفشانی، پخش زلزله به شکل دایره ای در اطراف خود است. در حالی که زلزله رخداده، پراکنش به شکل خطی روی گسل مشا است، به نظر می رسد زلزله تهران مرتبط با فعالیت های آتشفشانی نیست.

بیت اللهی ادامه داد: با توجه به پس لرزه هایی که در حال رخداد است، زلزله 5.1 زلزله اصلی بوده و احتمال اینکه پیش لرزه ای برای زلزله بزرگ تر باشد، بسیار اندک است.

وی بر لزوم هوشیاری مسئولان و مردم تاکید کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران