پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450747 تاریخ : 1397/12/14-18:22:45
,8,
زعفرانکاران دلگرم شده اند

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس خبر داد:

زعفرانکاران دلگرم شده اند

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس گفت: هفته گذشته با حضور در جمع کشاورزان نمونه، رضایت از عرضه و معامله زعفران در بورس کالا مشهود بود؛ به طوری این امیدواری به کشاورز داده شده که در بستر بورس کالا می تواند محصول تولیدی خود را با قیمت واقعی و به دور از هر گونه دلالی و واسطه گری به فروش برساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمید بنایی با بیان اینکه عرضه و معامله زعفران در بورس‌کالا باعث دلگرمی کشاورزان بوده است، گفت: 92 درصد از کل تولید زعفران جهان در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی تولید می‌شود که سود و چرخه مالی بالای فروش و صادرات زعفران قبل از ورود این محصول به بورس کالا به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رفت تا کشاورزان که با زحمت بسیار اقدام به تولید می‌کنند از سود حاصل از فروش محصول خود کمترین بهره را ببرند.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه اندازی معاملات آپشن زعفران در بورس کالا قابل تقدیر است، افزود: بورس کالا در کشف قیمت‌ها و کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان از بازار پرسود زعفران نقش بسیار موثری داشته است؛ بطوریکه بورس کالا با راه اندازی ابزارهای مالی متنوع از جمله قراردادهای آتی و آپشن توانسته است جایگاه و ارزش افزوده بالایی به این محصول لوکس جهانی دهد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس به حضور در جمع کشاورزان نمونه اشاره کرد و گفت: هفته گذشته با حضور در جمع کشاورزان نمونه رضایت از عرضه و معامله زعفران در بورس کالا مشهود بود؛ به طوری که کشاورز نمونه استان با اطمینان از فروش زعفران با قیمت واقعی و اینکه می تواند با عرضه محصول خود در بورس کالا به سود واقعی دست یابد، توانسته بود در هکتار 36 کیلوگرم زعفران تولید کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: میزان تولید این کشاورز نمونه همین چند سال اخیر به طور متوسط 3 تا 4 کیلوگرم در هکتار بوده اما از سال جاری با رونق معاملات زعفران در بورس کالا و ایجاد انگیزه در میان زعفران کاران، این امیدواری به کشاورز داده شده که در این بستر معاملاتی می تواند محصول تولیدی خود را با قیمت واقعی و به دور از هر گونه دلالی و واسطه گری به فروش برساند. ضمن اینکه، به کمک عرضه زعفران در بورس نه تنها کشاورز شاهد بازگشت سرمایه خود در کوتاه ترین زمان ممکن خواهد بود، بلکه به سود منطقی نیز دست می یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس تاکید کرد: عرضه و معامله این محصول استراتژیک در بورس در قالب ابزارهایی همچون قراردادهای آتی و آپشن این امیدواری را به زعفران کاران داده است که می توانند فروش محصول خود را بیمه کنند. همچنین بورس کالا با راه اندازی معاملات آپشن زعفران و بهره گیری از ابزارهای مالی جدید ضمن بیمه قیمت برای کشاورز، می تواند در بحث برندسازی، صادرات و رسیدن کشاورزان به حق خود نیز گام‌های بزرگی بردارد.

وی با بیان اینکه توسعه معاملات زعفران در بورس کالا مورد حمایت نمایندگان مجلس است، گفت: با توجه به اینکه ایران از قدمت بالایی در کشت زعفران برخوردار است، مجلس این آمادگی را دارد که اگر برای عرضه و توسعه معاملات محصولات کشاورزی به ویژه زعفران در بورس کالا نیاز به تنقیح و بازنگری در برخی قوانین وجود دارد، به بورس کمک کند. 

بنایی تصریح کرد: با راه اندازی معاملات آپشن زعفران نه تنها سود اصلی ناشی از تولید و فروش این محصول به جیب کشاورز می رود، بلکه سفره زعفران کاران را نیز رنگین تر خواهد کرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس به اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: زعفران جزو محصولاتی است که می تواند با برنامه ریزی جهت تولید پایدار برای بسیاری از افراد فرصت های اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند و طی این مدت کوتاه از زمان عرضه زعفران در بورس کالا، این بورس با ایجاد انگیزه در کشاورزان برای افزایش تولید زعفران، در این زمینه موفق عمل کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران