پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 410535 تاریخ : 1397/08/09-11:16:11
,13,
زعفران قاینات ثبت جهانی شد

پس از کسب نشان ملی

زعفران قاینات ثبت جهانی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پس از کسب نشان ملی زعفران قاینات در سال گذشته، برند جهانی این محصول نیز به نام قاینات ثبت شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، داود شهرکی افزود: با پیگیری های انجام شده برای بومی سازی و معرفی ظرفیت های استان در داخل و خارج کشور، از سال 94 مقدمات ثبت جهانی بخشی از ظرفیت ها و محصولات تولیدی شروع شد.

شهرکی ادامه داد: 2 برند جهانی فرش مود و قهستان سال 95 به ثبت رسید و سال 96 نیز سه محصول زرشک، عناب و زعفران خراسان، نشان جغرافیایی ملی را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: اکنون با اخذ نشان بین المللی زعفران قاینات، مالکیت فکری و معنوی این محصول ثبت شده که معرفی خوبی برای بازارهای جهانی خواهد بود.

شهرکی با بیان اینکه در حال حاضر 6 نشان جهانی از استان ثبت شده است تصریح کرد: این نشان ها شامل فرش مود و قهستان، زعفران خراسان، زرشک و عناب خراسان جنوبی و زعفران قاینات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با ثبت نشان بین المللی، یک محصول در بازارهای جهانی به عنوان برند شناخته شده و از آن پس با اعتماد بیشتر عرضه و فروخته می شود.

وی اظهار داشت: پس از ثبت جهانی زعفران قاینات می توان بخشی از زعفران استان که به صورت پراکنده صادر می شود را در قالب این برند جهانی عرضه کرد.

شهرکی یکی از مشکلات حوزه تجارت را نداشتن برندهای جهانی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با ثبت برند محصولات استراتژیک استان آینده خوبی برای صادرات آنها پیش بینی می شود.

وی در پایان افزود: در همایش روز ملی صادرات سالجاری که در استان برگزار می شود، از برند جهانی زعفران قاینات رونمایی خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران