پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445619 تاریخ : 1397/10/22-14:31:50
,17,21,
زد و بند بسیاری در پیش فروش خودروها وجود دارد

رنجبرزاده مطرح کرد:

زد و بند بسیاری در پیش فروش خودروها وجود دارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: زد و بند بسیاری در پیش فروش خودروها وجود دارد چراکه خودروسازان خودرو پیش فروش می‌کنند اما در موعد مقرر خودرو را تحویل نمی دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مشکلات صنعت خودرو، گفت: عرضه خودرو به بازار، ساخت این کالا، تحویل قطعات موردنیاز و قطعه‌سازی در این حوزه به ساماندهی نیاز دارد. اخبار و اطلاعات ضدونقیضی درباره صنعت خودروسازی به گوش می‌رسد در برخی گزارش‌ها مطرح می ‌شود ایران خودرو در سال جاری حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان ضرر کرده است از سوی دیگر قطعه سازان از عدم افزایش قیمت‌ها برای خرید قطعه گلایه‌مند هستند قیمت خودروهای عرضه شده به بازار نیز در برخی موارد افزایش 1.5 برابری داشته‌ است.

ضرورت راستی آزمایی ادعای زیان خودروسازان

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:سئوالی که مطرح است این است که چگونه شرکت‌های خودروساز علی رغم افزایش قیمت خودرو و عدم افزایش قیمت قطعات موردنیاز دچار ضرر و زیان شده‌اند؟

وی با بیان اینکه براساس ادعای برخی حدود 90 درصد مواد اولیه‌ی موردنیاز برای تولید خودرو از داخل تامین می‌شود، افزود: نمایندگان پیگیر حل مشکلات حوزه صنعت هستند و بایستی وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع ورود کند چراکه در حال حاضر شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و... ادعای زیان می‌کنند و قطعه‌سازان نیز از قیمت قطعه‌ها و مردم از قیمت خودرو ناراضی هستند.

وی بیان کرد: باید با ارزیابی درست و نظارت دقیق از یک سو زمینه‌های رونق صنعت خودروسازی فراهم شود و به سوددهی برسد و از سوی دیگر نیز قطعه‌سازان به منابع درآمدی موردنیاز خود دست پیدا کنند و مصرف کنندگان نیز بیش از این تحت فشار افزایش قیمت‌ها قرار نگیرند.

زد و بند بسیار در پیش فروش خودروها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و درمان مجلس اظهار کرد: زد و بند بسیاری در پیش فروش خودروها وجود دارد چراکه خودروسازان، خودرو پیش فروش می‌کنند اما به وعده خود عمل نکرده و در موعد مقرر خودرو را تحویل نمی دهند.

خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند

وی با بیان اینکه در سایپا دیزل، سایپا و ایران خودرو مردم در پیش فروش ثبت نام کردند اما در موعد مقرر خودرو خود را تحویل نگرفتند، تاکید کرد: مردم نباید در این زمینه سرگردان شوند پس از 40 سال از پیروزی انقلاب چنین اقدامی نباید از سوی شرکت های خودروسازی انجام شود. زمانی که پای قراردادی امضا می‌شود  باید به هر شکل ممکن زمینه‌های اجرا و عمل به تعهدات فراهم شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در برخی موارد خریدار خودرو تمام هزینه‌ها را پرداخت کرده اما برای شماره گذاری از او مجددا 15 میلیون تومان طلب می شود چنین موضوعاتی برای نمایندگان رنج آور است چراکه قراردادی امضا شده اما نه تنها به تعهدات عمل نمی‌شود بلکه به دنبال دریافت مبلغ اضافی نیز هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران