پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249464 تاریخ : 1395/09/01-14:13:54
,17,10027,
ریسکهای بزرگ نفت و پتروشیمی همتی را به اروپا کشاند

ریسکهای بزرگ نفت و پتروشیمی همتی را به اروپا کشاند

همتی یخ روابط بیمه ای را بعد از12 سال شکست

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، رئیس‌کل بیمه مرکزی برای مذاکره با بیمه‌گران اروپایی لندن، مونیخ و پاریس به اروپا سفر کرد تا بتواند سطح همکاری‌های ایران با همتایان بین‌المللی پس از تحریمهای همه جانبه و طولانی مدت را افزایش دهد.

 
 تحریمهایی که باعث شد در سالهای اخیر فشار مضاعفی به صنعت بیمه ایران وارد شود و باعث شد تا بیمه های ایرانی از همراهی شرکای بیمه ای خود به لحاظ اتکایی و تکنولوژیکی و دانش فنی محروم بمانند و به ناچار بار سنگین هزینه ریسکهای بزرگ اقتصاد ایران را به دوش بکشند تا جایی که در حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی فقدان حضور شرکای خارجی نمود و ظهور پیدا کرد. 
 
عده ای از کارشناسان معتقدند پوشش بیمه ای ریسکهای بزرگ نفت و پتروشیمی  که در جریان آتش سوزی ظهور و نمود پیدا کرد همتی را به اروپا کشاند تا بتواند شرکای بیمه ای سابق را برای پوشش اتکایی حوادث و ریسکهای بزرگ در ایران ترغیب کند.
 
برخی معتقدند این دیدار که بعد از 12 سال صورت گرفته است به خاطر جایگاه و شخصیت بیمه ای همتی در نزد اروپاییها می تواند یخ روابط  را شکسته  و باعث اعتلای صنعت بیمه  به لحاظ دانش فنی و پوشش اتکایی شود به طوری که «اینگا بل» رییس کل بیمه لویدز لندن در دیدار با همتی اعلام کرد دو تن از مدیران بین الملل این شرکت برای مذاکره در زمینه فعالیت در مناطق آزاد ایران به تهران سفر می کنند. تعدادی از مدیران بیمه های اروپایی نیز از فرانسه به لندن سفر کرده و در دیدار با همتی، مسائل دو جانبه و افزایش سطح همکاری  را پیگیری کرده اند.
 
عبدالناصر همتی که برای مذاکره با بیمه‌گران اروپایی لندن و مونیخ، به اروپا سفر کرده بود در ابتدا با رئیس‌کل لویدز لندن دیدار و گفتگو کرد . رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به فعالیت لویدز در بازار بیمه ایران قبل از تحریم به خصوص در مورد بیمه اتکایی هواپیما افزود: با توجه به برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور و گسترش صنعت بیمه در ایران، حضور لویدز لندن در پوشش‌های اتکایی و ریسک‌های مهم ایران با اهمیت است.
 
اینگا بل، رئیس‌کل لویدز لندن نیز با اشاره به فعالیت گذشته لویدز در بازار ایران، علاقمندی سندیکاهای بیمه‌گران لویدز به فعالیت در بازار ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: درحال حاضر 110سندیکای بیمه درلویدز فعال هستند. وی با اشاره به مشکل موجود در سیستم بانکی، ضرورت پیگیری حل مسائل بابت نقل و انتقال پول در صنعت بیمه را یک امر مهم دانست.
 
رئیس لویدز در پاسخ به درخواست رئیس‌کل بیمه مرکزی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و ایجاد زمینه فعالیت سندیکای بیمه‌گران لویدز در مناطق آزاد ایران، مقرر کرد دو تن از مدیران بین‌الملل لویدز برای مذاکره با مدیران بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کنند .
 
رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین در دیدار با رئیس کل اجرایی شرکت بیمه اتکایی اسکور(SCOR) ، مسائل دوجانبه بیمه‌ای بین صنعت بیمه ایران و شرکت فرانسوی اسکور را مورد بحث قرار داد. وی با اشاره به همراهی خوب اسکور به عنوان پنجمین بیمه اتکایی جهان در راهبری پوشش ریسک‌های مهم کشورمان از جمله ریسک مربوط به صنایع نفت، پتروشیمی و قرارداد مازاد خسارت آتش‌سوزی، ضرورت حل مشکل کلوز تحریم در بیمه‌نامه‌ها و قراردادهای بیمه‌ای را مورد تاکید قرار داد.
 
همتی تاکید کرد: ما در قراردادهای بیمه‌ای شرایطی فراتر از آنچه در توافق برجام آمده است را نمی‌پذیریم؛ در عین حال، ویکتور پنیه (VICTOR PEIGNET)رئیس‌کل اجرایی اسکور فرانسه نیز از علاقمندی بیمه اتکایی اسکور برای فعالیت در ایران در چارچوب عزم جدی فرانسه برای مشارکت در طرح‌های مهم اقتصادی ایران خبر داد.
 
وی از آمادگی اسکور برای برگزاری کارگاههای آموزشی در ایران برای مدیران و کارشناسان صنعت بیمه در زمینه‌هایی نظیر ریسک‌های فاجعه‌آمیز، قیمت گذاری محصولات بیمه‌ای، بیمه‌های انرژی و نظایر آن خبر داد و گفت: ما علاقمند هستیم همراهی کامل را با سیاست‌های بیمه مرکزی در لیدری قراردادهای اتکایی داشته باشیم و شرایط بیمه مرکزی را تامین کنیم.
 
ملاقات رئیس‌کل بیمه مرکزی با رئیس کل لویدز بعد از 12 سال رخ داد. آخرین بار عبدالناصر همتی 12 سال پیش با رئیس‌کل لویدز دیدار کرده بود؛ ضمن اینکه ویبا منیر کبان (MONIR KABBAN)رئیس هیات‌مدیره شرکت بروکری UIB و سایر مدیران این شرکت در لندن دیدار و گفتگو کرد.
 
 پوشش ریسک های بزرگ
همچنین همتی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی با رئیس کل اجرایی شرکت بیمه اتکایی اسکور(SCOR) مسائل دو جانبه بیمه ای بین صنعت بیمه ایران و شرکت فرانسوی اسکور را مورد بحث قرار داد.
 
 
دکتر همتی با اشاره به همراهی خوب اسکور به عنوان پنجمین بیمه اتکایی جهان در راهبری پوشش ریسک های مهم کشورمان از جمله ریسک مربوط به صنایع نفت، پتروشیمی و قرارداد مازاد خسارت آتش سوزی ضرورت حل مشکل کلوز تحریم در بیمه نامه ها و قرارداد های بیمه ای را مورد تاکید قرار داد. دکتر همتی تاکید کرد: ما در قراردادهای بیمه ای شرایطی فراتر از آنچه در توافق برجام آمده است را نمی پذیریم.
 
ویکتور پنیه (VICTOR PEIGNET)رئیس کل اجرایی اسکور فرانسه نیز از علاقه مندی بیمه اتکایی اسکور برای فعالیت در ایران در چارچوب عزم جدی فرانسه برای مشارکت در طرح های مهم اقتصادی ایران خبر داد وآمادگی اسکور برای برگزاری کارگاههای آموزشی در ایران برای مدیران و کارشناسان صنعت بیمه در زمینه هایی نظیر ریسک های فاجعه آمیز، قیمت گذاری محصولات بیمه ای، بیمه های انرژی و نظایر آن را اعلام کرد و گفت: ما علاقمند هستیم همراهی کامل را با سیاست های بیمه مرکزی در لیدری قراردادهای اتکایی داشته باشیم و شرایط بیمه مرکزی را تامین کنیم.
 
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین با دکتر منیر کبان (MONIR KABBAN)رئیس هیات مدیره شرکت بروکری UIB و سایر مدیران شرکت در لندن دیدار و گفتگو کرد.دکتر همتی در این دیدار از عملکرد و فعالیت های UIB در ایران و اقداماتی که برای آموزش مدیران و کارشناسان صنعت بیمه کرده است، قدردانی کرد.
 
شایان ذکر است، شرکت اسکور SCOR در سال 1970 تاسیس شده و تا کنون شعبات متعددی را در سراسر جهان از جمله هنگ کنگ، لندن، مادرید، مکزیک، سیدنی، مونترال، سنگاپور، توکیو، نیویورک، ریودوژانرو، سئول، مسکو، پکن، بروکسل، هند و آفریقای جنوبی ثبت نموده است. 
 
بر اساس گزارش شرکت رتبه بندی Moody، شرکت یادشده با سیری صعودی مستمر، در سال 2015 موفق به کسب رتبه A1 شد و از چشم اندازی "دارای ثبات" به سطح "مثبت" ارتقا یافت. مجموع دارایی های قابل سرمایه گذاری این شرکت در سال 2015 معادل 27/6 میلیارد یورو برآورد گردید. ناخالص حق بیمه ثبت شده اسکور در نه ماه نخست 2016، معادل 10/216 میلیون یورو و خالص درآمد شرکت 438 میلیون یورو گزارش شده است. همچنین UIB هفتمین شرکت کارگزاری بیمه اتکایی جهان می باشد.
 

احسان شمشیری


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 298
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران