پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421243 تاریخ : 1397/08/21-17:38:25
,10025,
ریسک نقدینگی را کنترل می کنیم

معاون فنی بیمه رازی :

ریسک نقدینگی را کنترل می کنیم

چنانچه بخواهیم منابع و مصارف شرکت های بیمه را بررسی کنیم قطب جذب منابع معاونت فنی است و قطب مطارف معاونت مالی. درواقع نقش معاون فنی هر شرکت در تجهیز منابع یا همان تولید حق بیمه حیاتی است و هرچقدر بخش فنی شرکت بیمه عملکرد حرفه ای داشته باشد و با شناسایی درست ریسک ها در شرایط بیمه نامه های صادره دقت کرده باشد ، شرکت در وضعیت مطلوبتری قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه رازی، محمد مهدی امانی معاون فنی بیمه رازی درباره مدیریت ریسک در بیمه گری به دنیای اقتصاد گفت: ریسک های گوناگونی در یک شرکت بیمه وجود دارد که اگر بخواهیم به صورت خاص تر در حوزه فنی آن ها را بررسی کنیم شامل ریسک های بیمه گری ، ریسک های عملیاتی ، ریسک نقدینگی ، ریسک سرمایه گذاری و ... می باشند ، شرکت بیمه رازی با ارزیابی دقیق ریسک ها در هنگام صدور بیمه نامه تهیه یک بیمه نامه با شرایط و کلوزهای خوب و در نهایت ارائه حق بیمه مناسب نهایت دقت را در صدور بیمه نامه با در نظر گرفتن درخواست ها و نیازهای مشتری می نماید و همچنین در هنگام بروز حادثه با ارزیابی و کارشناسی دقیق خسارت و برآورد دقیق مبلغ با توجه به بیمه نامه صادر شده حداکثر تلاش خود را در کنترل ریسک های بیمه گری می نماید . از طرفی با دریافت در حق بیمه ها در سررسیدهای مقرر سعی در کاهش ریسک نقدینگی شرکت خواهد داشت و با سرمایه گذاری مناسب حق بیمه ها به خصوص در حوزه بیمه های زندگی تلاش می نماید بالاترین بازدهی را داشته باشد . در ادامه مشروح گفت و گوی محمد مهدی امانی معاون فنی بیمه رازی می آید:

آقای امانی در شرایط کنونی بازار و رشد قیمت ها ، آیا بیمه رازی برای شناسایی ریسک های جدید و افزایش سقف سرمایه های بیمه شده برنامه ای دارد؟

در مورد بیمه نامه های موجود که بیمه گذاران قبلأ خریداری نموده اند و بیمه نامه آنها جاری می باشد . افزایش قیمت ها ( تورم ) باعث افزایش سرمایه و ارزش مورد بیمه شده (مانند بدنه ماشین ، آتش سوزی منازل مسکونی و صنعتی و تجاری و... ) که شرکت با اطلاع رسانی به بیمه گذاران خواهان افزایش سرمایه تحت پوشش بیمه با صدور الحاقیه شده است که در صورت بروز احتمالی خسارت دچار قاعده نسبی نگردند. از طرفی با افزایش قیمت ارزش و کاهش پول ملی قطعأ فروش و یا نگهداری محصولاتی مانند بیمه های زندگی بایستی همراه با اصلاحاتی می باشد و یا با محصولاتی جدید می توان نقایص را برطرف نمود.

آیا یک برنامه جامع نرم افزاری تاثیری درروند  تولید حق بیمه های دارد؟

عدم وجود یکپارچگی سیستم نرم افزاری پیشرفته بیمه و عدم اتصال آن به سیستم های دیگر باعث کند شدن ارائه خدمات ، عدم ارائه خدمات با کیفیت ، نبود کنترل و نظارت دقیق برعملیات بیمه گری از جمله تقلب ها و انحراف های مربوطه می گردد. این امر قطعأ قیمت ارائه خدمات نهایی را افزایش می دهد که در نهایت منجر به افزایش حق بیمه خواهد شد . با وجود سیستم های یکپارچه موارد فوق با دقت بیشتری همراه شده و منجر به کاهش ریسک های عملیاتی و بیمه گری و در نهایت ارائه خدمات بیمه با حق بیمه کمتر و مناسب تر خواهد بود که فروش و تولید حق بیمه بیشتر را به دنبال خواهد داشت .

در حال حاضر ارائه سیستم های بیمه ای که تلفیقی از بیمه نامه های موجود و پوشش ریسک های مختلف مربوط به بیمه گذار در قالب یک بیمه نامه در صنعت بیمه وجود ندارد و یا به تعداد بسیار محدود ارائه می گردد . قطعأ وجود یک سیستم یکپارچه نرم افزاری در روند ارائه این نوع بیمه نامه ها می تواند کمک شایانی نماید و هزینه یا حق بیمه نهایی بیمه نامه را کاهش داده و باعث افزایش تقاضای خدمات بیمه به اقشار مختلف و افزایش تقاضای تولید حق بیمه خواهد شد .

ریسک ها دربیمه رازی چگونه مدیریت می شود؟

ریسک های گوناگونی در یک شرکت بیمه وجود دارد که اگر بخواهیم به صورت خاص تر در حوزه فنی آن ها را بررسی کنیم شامل ریسک های بیمه گری ، ریسکهای عملیاتی ، ریسک نقدینگی ، ریسک سرمایه گذاری و ... می باشند . قطعأ شرکت بیمه رازی با ارزیابی دقیق ریسک ها در هنگام صدور بیمه نامه تهیه یک بیمه نامه با شرایط و کلوزهای خوب و در نهایت ارائه حق بیمه مناسب نهایت دقت را در صدور بیمه نامه با در نظر گرفتن درخواست ها و نیازهای مشتری می نماید و همچنین در هنگام بروز حادثه با ارزیابی و کارشناسی دقیق خسارت و برآورد دقیق مبلغ با توجه به بیمه نامه صادر شده حداکثر تلاش خود را در کنترل ریسک های بیمه گری می نماید .

از طرفی با دریافت در حق بیمه ها در سررسیدهای مقرر سعی در کاهش ریسک نقدینگی شرکت خواهد داشت و با سرمایه گذاری مناسب حق بیمه ها به خصوص در حوزه بیمه های زندگی تلاش می نماید بالاترین بازدهی را داشته باشد .

شبکه فروش صادرکنندگان اصلی بیمه نامه ها هستند ، آیا ضریب خسارت و وضعیت مطالبات این شبکه کنترل می شود؟

برنامه هایی در حال طراحی و اجرا می باشد که همواره کارنامه ای از وضعیت نماینده شامل جذب پرتفوی ( حق بیمه صادره)، حق بیمه معوق ، ترکیب پرتفوی ، نسبت خسارت ، ضریب خسارت ، میزان رضایت بیمه گذاران از نماینده ، درج تخلفات ، درصد تحقق بودجه مصوب نماینده و میزان انحراف آن در هر فرایند وجود داشته باشد تا مدیریت امور نمایندگان و یا هر یک از مدیریتهای مربوطه بتوانند بر اساس دستورالعمل های تعریف شده تصمیم های لازم را اتخاذ نمایند .

آیا طرح جدیدی برای عرضه به بازار دارید؟

قطعأ در حوزه بیمه های اشخاص به ویژه بیمه های درمان و زندگی و اموال محصولاتی  را بر اساس نیازهای بازار تهیه و ارائه خواهیم داد.

معمولا طرح های اندکی درصنعت بیمه کشور طراحی و به بازار عرضه می شودچرا؟

طرحهای نوین بیمهای را در دو بخش میتوان تعریف کرد، یکی محصولات جدید بیمهای و دیگری در قالب ارائه روشهای نوین خدمات، مانند فروش و خدمات بعد از آن. بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی در قالب ضوابط تدوین و عرضه محصولات، هر طرح نوین و محصول جدید بیمهای که در قالب طرح نوینی ارائه میشود، به عنوان یک طرح جدید قابل بررسی است در صورتی که قبلاً برای آن پوشش بیمهای وجود نداشته است یا ریسکی است که در واقع برای آن پوششی ارائه نشده و بیمهنامهای برای آن طراحی نشده است و از طرف دیگر از سوی هیچ شرکت دیگری عرضه نشده است و همچنین نرخ و شرایط آنها در ضوابط مصوب شورای عالی بیمه یا بیمه مرکزی تعیین نشده باشد. طرح نوین بیمهای باید در شرکت بیمه و بیمه مرکزی مراحلش را طی کند که در بخشنامه مذکور به تفصیل آمده است. حال این سوال پیش می اید ، که آیا همه طرحهای جدید ارائهشده در صنعت بیمه موفق هستند؟ خیر. متاسفانه درصد بسیار بالایی از طرحهای جدید ناموفق هستند. در جدول بیمه مرکزی طرحهای بسیاری هستند اما هنوز اسم این طرحها یکبار هم در بازار مطرح نشده است و بعضی از آنها اصلاً فروشی نداشتهاند یا فروش آنها ناموفق بوده است. علت این است که با وجود صرف هزینه و گرفتن مجوزها اما طرح بر اساس نیاز بازار نبوده و در مواردی فرهنگسازی و بازارسازی لازم نیز نشده است. بنابراین شرکت ها برای طراحی بیمه نامه های جدید باید تمام جوانب را درنظر بگیرند و براساس نیازسنجی بازار طرحی را به بازار عرضه کنند.

لطفا درباره وضعیت بیمه های اموال در پرتفوی بیمه رازی توضیح دهید ؟

ترکیب پرتفوی فعلی شرکت باید مناسبتر گردد، حجم پرتفوی خودرو حدودأ 30درصد و درمان 30درصد و سایر پرتفوها 40درصد می باشد که سعی در مناسب تر کردن پرتفو با کاهش پرتفوهای زیانده و افزایش پرتفوهای با کیفیت داریم . متاسفانه حجم پرتفوی بیمه های زندگی ذخیره دار کم می باشد که انشاالله با برنامه های لازم و ارائه محصولات خوب نسبت به افزایش سهم آن اقدام خواهد شد .

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران