پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 378224 تاریخ : 1397/07/18-11:45:57
,10027,15,
ریاضی؛ کاش پارازیت نداشتیم

ریاضی؛ کاش پارازیت نداشتیم

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین: پارازیت علت اختلال چندروزه هفته های جاری اینترنت بسیم بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نوزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی(تلکام)، امسال در حالی برگزار شد که نارضایتی سرویس دهندگان اینترنت از یک سو و شکایات پیاپی مشترکین از سوی دیگر این روزها نقل محفل مسئولین ارتباطات کشور شده‌است. اختلالات چندروزه‌ی هفته‌های جاری اینترنت بی‌سیم یکی از اپراتورها، باعث اظهار نظرهایی از سوی وزیر ارتباطات شد که علت را متوجه نهادهای دیگر می‌کرد. در عین حال مدیران این اپراتور وظیفه خود دانستند و طی بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی از مشترکین تهرانی که ارتباطشان مختل شده بود، هدیه‌ای را جهت جبران به مشترکین‌شان ارائه دادند. اما بازهم این اختلال بوجود آمد تا متولیان دولتی و مدیران این اپراتور متفقا تقصیر را بر گردن پارازیت‌ها بیندازند.

حسین ریاضی مدیرعامل مبین‌نت که مشترکینش دچار اختلال شده بودند در نشست خبری که درخلال برگزاری نمایشگاه تلکام برگزار شد در این باره توضیح داد: چیزی حدود 4 هفته پیش بر روی شبکه TD-LTE به مدت 4 روز دچار اختلال شدیم که علت آن پارازیت‌هایی بود که GPS ماهواره ای را مختل کرده بود و کنترل و بر طرف کردن این اختلال خارج از سیستم و عهده ما بود.

وی با اشاره به اینکه BTS ها در شبکه TD-LTE با سیگنال های GPS خود را منطبق می‌کنند، افزود: اگر به هر دلیلی سیگنال‌های ماهواره‌ای GPS مختل شوند، BTS ها از سرویس خارج می‌شوند. که این اتفاق برای BTS های ما و ایرانسل همزمان رخ داد.

ریاضی ادامه داد: ما به سرعت فناوری و تکنولوژی دیگری را جایگزین کردیم تا این اختلالات را به حداقل برسانیم. اگرچه همچنان معتقدیم که تا زمانی که پارازیت ها باشند، این اختلالات هم گریبان مشترکین‌مان را خواهد گرفت. که ای کاش دیگر چیزی به عنوان پارازیت نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که برخی از مشترکین از وضعیت پاسخگویی خدمات مشترکین مبین نت ناراضی هستند گفت: ما 300 هزار مشترک در سراسر کشور داریم که 12هزارتای آن را شعب مختلف بانک‌ها تشکیل می‌دهند. که متوسط مصرف این مشترکین طی یک ماه چیزی حدود 40 گیگابیت برثانیه است. از سویی مرکز تماس ما بر اساس استاندارها 150 نفر پرسنل دارد که در حالت نرمال پاسخگوی مشترکین‌مان هستند. حال تصور کنید 4 روز پیاپی اینترنت 1000 مشترکمان که عمدتا سازمانی هستند مختل شود، آنگاه مرکز تماس خدمات مشترکین‌مان با سیلی از تماس‌ها روبرو خواهد شد که امکان پاسخگویی همزمان به همه آن‌ها را ندارد. قطعا اختلالاتی خارج از حدود اختیارات ما تبعاتی را دارد که در فقره اخیر منجر به نارضایتی مشترکان‌مان شده است. جالب است بدانید که در صفحه رضایت سنجی مشترکین‌مان در سایت رسمی مبین نت ، توانسته‌ایم با همین شرایط خارج اختیارمان هم رضایت 70 درصد از مشترکین‌مان را بدست آوریم.

وی یکی از راه‌های ارائه سرویس‌های پایدار و بدون اختلال را همکاری با دیگر اپراتورها برشمرد و توضیح داد: طی توافقی که با همراه اول داشتیم مقرر شد تا در نواحی که پوشش دهی مناسب و کافی نداریم، مشترکین‌مان از BTS های همراه اول سرویس اینترنت‌شان را دریافت کنند تا با کمترین کندی و اختلال روبرو شوند.ارتباطات مبین نت 

مدیرعامل مبین‌نت در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص کوچ اجباری مشترکین وایمکس به TD-LTE نیز گفت : سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سرویس دهندگان اینترنت دستور داد تا برای ارتقاء به تکنولوژی‌های بالاتر، فرکانسشان را تغییر دهند، به همین خاطر ما نیز ناچار شدیم تجهیزات وایمکس‌مان را در مناطقی خاموش و جابجا کنیم. از این رو با مهلتی که گرفته‌ایم ، مشترکین را تشویق به تغییر سرویس از وایمکس به TD-LTE می‌کنیم تا از تکنولوژی جدیدتر و با سرعت بهتری بهره ببرند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که حداکثر سرعت در وایمکس 4 مگ است. در حالی که حداقل سرعت در TD-LTE 4 مگ است و تا 40 مگ هم افزایش می‌یابد. که این مهم تفاوت فاحش تکنولوژی را نشان می‌دهد.

وی همچنین در باره اعتراض سرویس دهندگان اینترنت به نحوه قیمت دهی برخی دیگر از سرویس دهندگان و ادعای به دامپینگ آنها گفت: برخی اپراتورهای تلفن همراه که سرویس اینترنت ثابت ارائه می‌کنند، درآمد خوبی را از ارائه اینترنت و تماس کسب می‌کنند و در عوض سرویس های ویدیویی را رایگان ارائه می‌کنند و با این ترفند مشتریان اینترنت ثابت را جذب می‌کنند. ما معتقدیم این کار همان دامپینگ است و بازار رقابتی را از بین می‌برد. این اتفاق درست بعد از اجرای ترابرد پذیری آغاز شد و سناریوی نگهداری و جذب مشترکین با ارائه سرویس‌های رایگان شکل گرفت که لطمه زیادی به سرویس دهندگان اینترنت ثابت زد. حال سئوال اساسی این است که در حالی که بازار ICT در دنیا به شدت بزرگ شده است و عمده این بازار دربخش برودبند است، پس چرا بازار برودبند در ایران به همان میزان رشد نکرده است؟ یا اینکه چرا شاهد توسعه فیبرنوری در ایران نیستیم؟

وی ادامه داد: بگذاریم اینترنت با کیفیت ارائه شود. بلایی که بر سر صنعت خودرو با ارائه خودروهای بی‌کیفیت با قیمت بالا و عرضه بنزین بی‌کیفیت ارزان که باعث لطمات جانی و مالی شده است را بر سر اینترنت نیاوریم.

ریاضی همچنین به راهکارهای اینترنت اشیاء مبین‌نت که در تلکام ارائه شده‌است اشاره کرد و گفت: ما در حوزه اینترنت اشیاء  فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم، همچون هوشمند سازی برخی از چراغ‌های راهنمایی رانندگی در سطح شهر تهران و یا هوشمند‌سازی برخی از ایستگاه‌های اتوبوس، اما معتقدیم توسعه و اشاعه اینترنت اشیاء بیش از هرچیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. نفوذ اینترنت اشیاء باید همچون نفوذ لامپ کم‌مصرف در جامعه باشد، همانطور که مصرف لامپ کم‌مصرف از مراکز تجاری و سازمان‌ها آرام آرام در جامعه نفوذ کرد و تبدیل به فرهنگ استفاده صرفه جویانه در مصرف انرژی شد، اینترنت اشیاء نیز باید با چنین رویکردی به جامعه وارد شود. از این رو ما به جدیت به دنبال ارائه راهکارهای اینترنت اشیاء هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران