پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 389067 تاریخ : 1397/07/22-16:52:25
,10028,20,
رویکرد دولت تدبیر و امید پاسخگویی، شفافیت و تعامل است

نوروزپور در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه:

رویکرد دولت تدبیر و امید پاسخگویی، شفافیت و تعامل است

مدیرکلپايگاهاطلاع رسانی دولت گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید از آغاز پاسخگویی، شفافیت و تعامل است که مولفه های اطلاع رسانی اصلی دولت را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، محمدرضا نوروزپور امروز یکشنبه 22 مهر در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه که با حضور محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر این مطلب گفت: تعامل ، شفافیت و پاسخ گویی تکالیفی برای دولت دارد ؛ گاهی برخی از منتقدین از دولت خرده می گیرند که چرا دولت از خود دفاع نمی کند؟ چرا صدایی از دولت شنیده نمی شود؟ در پاسخ به منتقدین باید گفت اگر از ابتدای کار رویکرد اطلاع رسانی دولت سیاسی بود شاید بسیاری از انتقادات بر ما وارد نمی شد. 

وی ادامه داد: این درحالیست که دولت حتی از ابتدای تشکیل، روابط عمومی های خود را از بازی های سیاسی دور کرده است و بسیاری به این باور رسیده اند که اگر تیم اطلاع رسانی دولت هم یک تیم سیاسی بود که دائم به دنبال جنگ و عملیات روانی و گروکشی بود قطعا این موارد به کشور آسیب می زد . 
نوروزپور با تاکید بر این که ما به عنوان مجریان سیاست های اطلاع رسانی دولت موظف هستیم به صورت شفاف پاسخگو باشیم، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نخستین دولتی است که در طول 40 سال گذشته برای شفافیت اقدامی عملی کرده است که در این خصوص می توان به بحث دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره کرد. 
مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: دولتی که خود را موظف به پاسخگویی به مردم، رسانه ها و نخبگان جامعه می داند لذا روابط عمومی های آن نیز - به عنوان حلقه وصل دستگاههای اجرایی و مردم _ موظف به پاسخگویی هستند. 
وی از دولت تدبیر و امید به عنوان دولتی با نگاه کمال گرا و توسعه ای یاد کرد و افزود: رویکرد دولت برای منافع بلند مدت ملی است و در هیچ دولتی این میزان خویشتنداری، حلم و بردباری برای جا افتادن نقد را نمی توان دید. 
وی در ادامه تاکید کرد: در هیچ دولتی هم این حجم از روزنامه نگاری پرخاشگرانه را نمی توان دید که حتی در جامعه ارتباطی و روزنامه نگاری هم کمتر به آن پرداخته شده است . 
نوروزپور خاطرنشان کرد: دولت  تدبیر و امید در دوره ای روی کار آمد که شرایط ارتباطی دنیا دچار تغییر و تحولات شگرف شد و فناوری های نوین نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان تغییرات زیادی داشت. 
وی افزود: در دوره ای به سر می بریم که فناوری های ارتباطی و اطلاعات به نحوی شده که هر نفر در هر گوشه ای از جهان تولید کننده خبر است و همانند سابق صرفا مخاطب وگیرنده پیام نیست .  در دهه اخیر توسعه ارتباطی با توسعه وب سایت های خبری همراه بود به طوری که  شبکه های اجتماعی به بلوغ نرسیده بودند. 
مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت ادامه داد: اما هم اکنون در دوره اوج شکوفایی رسانه های نوین قرار داریم که پیام رسان های تلفن همراه هم، یک رسانه هستند و هر شهروند تولید و توزیع کننده پیام است.
نوروزپور تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در چنین شرایطی کار کرده است و از طرفی متهم به ضعف در اطلاع رسانی می شود لذا ما  با پاسخگویی، شفافیت و تعامل به آنها پاسخ دادیم.  
وی در پایان خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها به دیپلماسی دیجیتال نیاز دارند و باید به فناوری های نوین از نظر عملی و نظری تجهیز شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران