پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433795 تاریخ : 1397/09/27-15:18:33
,17,
رونمایی از 40 پروژه آماده به جذب سرمایه‌گذاری در پایتخت

در نخستین اجلاس معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران اعلام شد

رونمایی از 40 پروژه آماده به جذب سرمایه‌گذاری در پایتخت

در نخستین اجلاس «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران و مشارکت عمومی و خصوصی» از 40 پروژه آماده به جذب سرمایه‌گذاری در پایتخت رونمایی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در نخستین اجلاس «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران و مشارکت عمومی و خصوصی» از 40 پروژه آماده به جذب سرمایه‌گذاری در پایتخت رونمایی شد. در این اجلاس که از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در محل هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، شهردار تهران از واگذاری طرح توسعه‌ای نمایشگاه شهر آفتاب به بخش‌خصوصی خبر داد و احیای کارخانه سیمان ری در جنوب تهران با مشارکت و سرمایه‌گذاری آلمان‌ها را از جمله برنامه‌های شهرداری پایتخت در دوره مدیریت جدید عنوان کرد.

در این اجلاس رییس اتاق بازرگانی تهران نیز حضور داشت و طی سخنانی، به شهردار جدید تهران توصیه کرد به درآمدزایی شهرداری از محل تراکم‌فروشی پایان دهد و با معرفی طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی، بخش‌خصوصی را به همکاری با شهرداری تهران دعوت کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در نخستین اجلاس فصلی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران، علاوه بر مقامات و مدیران شهرداری تهران و رییس اتاق تهران، جمعی از سفرا و رایزنان خارجی و همچنین فعالان اقتصادی از بخش‌خصوصی حضور داشتند.

 

از پروژه خودروهای اشتراکی تا شفاشهر

در این اجلاس، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از 40 طرح و پروژه آماده به جذب سرمایه‌گذار در شهر تهران خبر داد.

علی نیازی با بیان اینکه نزدیک به نیمی از این پروژه‌ها در حوزه گردشگری و تفریحات است، گفت: همچنین در حوزه‌های حمل‌و‌نقل عمومی، محیط‌زیست، فرهنگ و هنر، تجارت و کسب‌‌و‎‌کار و نیز زندگی سالم، طرح‌هایی برای جذب و مشارکت سرمایه‌گذاران معرفی شده است.

وی تامین ناوگان و واگذاری بهره‌برداری از خط 6 مترو تهران به بخش خصوصی را از جمله این طرح‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد و با اشاره به پروژه خودروهای اشتراکی در تهران، افزود: این طرح یکی از راهکارهای پیشنهادی به منظور کاهش آلایندگی‌ها و همچنین کاهش حجم ترافیک در سطح شهر تهران است و سرمایه‌گذاران برای ورود به این پروژه، می‌توانند پروانه و مجوز تاسیس و بهره‌برداری را از شهرداری تهران دریافت کنند.

نیازی همچنین برآورد اولیه از فرصت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زندگی سالم را بالغ بر 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح شامل فاز 2 مجموعه ورزشی صدف، شفاشهر و همچنین طرح ساماندهی دست‌فروشان می‌شود.

به گفته سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، این نهاد موفق شده است که برای اجرای طرح نیروگاه پسماندسوز 3200 تن در روز و همچنین طرح استحصال گاز از محل‌های دفن زباله، سرمایه‌گذار خارجی جذب کرده و قراردادهای این دو طرح منعقد شده است.

 

بخش‌خصوصی آماده همکاری با شهرداری تهران است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز در این اجلاس، با این توصیه که شهرداری تهران نباید منبع درآمدی خود را صرفاً بر فروش تراکم قرار دهد، خواستار تغییر رویکردها در نهاد شهرداری تهران با هدف تعامل با بخش خصوصی و ایجاد فرصت‌های برابر اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی شد.

مسعود خوانساری با بیان اینکه طی دو سال گذشته، اتاق تهران در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی، همکاری و تعامل سازنده‌ای با شهرداری تهران داشته است، گفت: طی جلسات مشترکی میان هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تهران با شورای شهر تهران، زمینه‌های همکاری و مشارکت بخش خصوصی در مدیریت شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی با توضیح اینکه شهرداری تهران دچار آفت تراکم‌فروشی شده است و به مانند دولت، از همکاری با بخش خصوصی سر باز می‌زند، افزود: به طور قطع، بخش خصوصی قادر است طرح‌ها و پروژه‌های شهری را ارزان‌تر، سریع‌تر و باکیفیت‌تر از شهرداری تهران اجرا کند اما متاسفانه شاهد آن هستیم که شهرداری تهران همان راه و روش دولت را در پیش گرفته و تمایلی به واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی واقعی ندارد.

رییس اتاق تهران با بیان اینکه اداره کلانشهر تهران نیاز به سرمایه سالانه 60 تا 70 هزار میلیارد تومان در سال دارد، افزود: شهرداری تهران اگر بستر حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های اقتصادی و مدون را فراهم کند، این میزان از بودجه به راحتی قابل تامین است.

خوانساری سپس به نمایشگاه شهر آفتاب اشاره کرد و افزود: اتاق تهران طی چندین نشست با مسوولان شورای شهر تهران، آمادگی این اتاق و بخش خصوصی پایتخت برای در اختیار گرفتن این فضای نمایشگاهی و بهره‌برداری از آن را اعلام کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری تهران سالانه در حدود یک هزار میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله در تهران تخصیص می‌دهد، گفت: با این حال، شرکت‌های بخش خصوصی برای انجام این پروژه بارها آمادگی خود را اعلام کرده‌اند اما با ارقام سرمایه‌گذاری بسیار بالایی از سوی شهرداری تهران مواجه شده و نتوانسته‌اند به این عرصه ورود پیدا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان سخنان خود به ظرفیت‌های مغفول‌مانده گردشگری شهر تهران اشاره کرد و با بیان این که تهران خود یک موزه است، افزود: در مناطق مرکزی تهران خانه‌های قدیمی و عمارت‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که می‌تواند توسط بخش خصوصی مرمت شود و به عنوان دفتر تجاری یا تجارت‌خانه و محل بازدید گردشگران خارجی و داخلی استفاده شود.

 

پروژه‌های منحصربفرد تهران از زبان شهردار

شهردار تهران نیز در این گردهمایی، با تاکید بر ضرورت تغییر رویکردها در شهرداری تهران، گفت: در دوره جدید شهرداری پایتخت، منافع سرمایه‌گذاران را در کنار منافع شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

پیروز حناچی در این اجلاس، چند پروژه به گفته خود، منحصربفرد را تشریح کرد و افزود: از جمله این پروژه‌ها، چشم تهران است که طی اجرای آن قرار است تپه‌های چیتگر در غرب تهران به دریاچه شهدای خلیج فارس در همین منطقه متصل شده و چرخ فلک به قطر 130 متر در این نقطه از شهر احداث شود.

وی به طرح‌های مصوب دیگری اشاره کرد و افزود: همچنین با احداث تله‌کابین در ارتفاعات شمال غرب تهران، به دنبال آن هستیم تا منطقه امامزاده داود را به یکی از نقاط گردشگری پایتخت تبدیل کنیم.

شهردار تهران سپس احداث مسیر ریلی قطار سبک شهری در خیابان ولیعصر را از دیگر پروژه‌های منحصربفرد در پایتخت عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در خیابان انقلاب نیز در دستورکار است.

حناچی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از اولویت‌های شهرداری تهران در دوره جدید است، افزود: برای توسعه محورهای پیاده‌روی و خطوط دوچرخه در تهران، به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای احداث ایستگاه مترو در حیطه نمایشگاه بین‌المللی تهران در ولنجک، غفلت صورت گرفته است، افزود: خطوط مترو تهران را باید به منطقه 22 وصل کرد.

شهردار تهران سپس از قول رییس‌جمهور برای حمایت از توسعه نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد و افزود: توسعه این نمایشگاه را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

حناچی در پایان به برنامه شهرداری تهران برای احیای دوباره کارخانه سیمان ری در جنوب تهران اشاره کرد و افزود: این کارخانه در حدود سال 1312 خورشیدی توسط آلمان‌ها ساخته شد و در حال حاضر نزدیک به 20 است که بلااستفاده مانده و به دنبال آن هستیم تا با کمک آلمان‌ها بار دیگر این کارخانه را راه‌اندازی کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 346
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران