پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 422007 تاریخ : 1397/09/02-13:10:23
,8,
روند بازار تا پایان سال صعودی است

مدیرعامل کارگزاری بانک دی:

روند بازار تا پایان سال صعودی است

از ابتدای سال شاخص بورس رشد چشمگیری را تجربه کرد و نوسانات چند روز گذشته در بازار سرمایه محصول طبیعی ترین رفتار سهام داران پس از بازدهی های شتابان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک دی ضمن بیان مطلب فوق در خصوص نوسانات اخیر شاخص گفت: فرآیند طبیعی اصلاح قیمت ها در بازار سرمایه که معمولا پس از هر رشد شتابانی شکل میگیرد با انتشار اخبار بازگشت تحریم ها، تغییرات جهانی قیمت نفت و همچنین شرایط بازار ارز مصادف شد و این شرایط روزهای پر نوسان بازار سرمایه را رقم زد.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی ادامه داد: با اجرایی شدن دور دوم تحریم ها که تا حدود زیادی قیمت نفت را نیز متاثر کرد، انتظار می رفت که صادرات نفت ایران با مشکلاتی همراه شود اما معاف شدن هشت کشور خریدار نفت ایران، معادلات را تغییر داد و در عین حال انتظار اولیه این بود که با کاهش فروش نفت ایران قیمت جهانی آن افزایش پیدا کند اما تقریبا قیمت نفت ثابت و حتی کاهشی شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همچنین فراز و نشیب نحوه دریافت درآمد حاصل از صادرات نفت و ورود این درآمدها به جریان اقتصادی کشور، جایگزینی شبکه مالی اروپا با سوییفت و حاشیه های تصویب FATFهمگی مسایلی بود که طی روزهای گذشته بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داد.

به گفته آقابزرگی تغییرات نرخ ارز نیز یکی از محرک های افزایش و کاهش قیمت ها در بازار سرمایه بود. روند نرخ ارز در ماه اخیر حاکی از آن بود که نوسانات ارز، کنترل شده و رو به کاهش است. بنابراین اصلاح قیمت سهام شرکت ها در این روزها طبیعی به نظر می رسد اما نکته مهم این است که بازار سهام از ابتدای سال تا کنون بازدهی 100 درصدی داشته اما هنوز هم نسبت به سایر بازارهای موازی ظرفیت رشد دارد.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی با بیان اینکه پیش بینی های اولیه، گزارش های میان دوره ای برخشی شرکت ها و صنایع، منطبق با انتظارات نبود گفت: همه این موارد در کنار هم موجب اصلاح قیمت ها در بازار سهام شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در این جا دو حالت متصور است. نخست، کاهش قیمت ارز در کنار بهبود روابط سیاسی و وضعیت اقتصادی؛ که در این حالت، طبیعتا بازار با چشم انداز مثبتی روبرو  است. دوم اینکه اگر روند مراودات سیاسی به این منتهی شود که قیمت ارز افزایش یابد، دوباره به شش ماهه نخست سال بازمی گردیم. یعنی افزایش نرخ ارز؛ این موضوع مجددا روند صعودی در بازار ایجاد می کند. بر همین اساس می توان گفت که وضعیت بازار سرمایه چه در حالت کاهش و چه در حالت افزایش نرخ ارز در مجموع صعودی است.

فردین آقابزرگی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، بازاری نقدشونده تر از بازار سرمایه وجود ندارد، اظهار داشت: باید قبول کرد که تحریم‌ها مقوله جدید برای کشور ما نیست و طی حداقل 20 سال گذشته ما تحریم‌هایی با شدت متفاوت را داشته ایم. بنابراین راه‌کارهای میان برد برای عبور از این شرایط را آموخته ایم. در این میان، انتظار از حقوقی‌ها بیشتر است که به نوعی در جهت روان سازی و افزایش کارکردها ایفای نقش کنند. در حقیقت نباید در موضع معکوس عرضه و تقاضا قرار گیرند بلکه باید کمک کنند بازار روان‌تر شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی ادامه داد: وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز تاکید زیادی بر افزایش عمق بازار سرمایه دارد. به نظر من یکی از راه های عمق بخشی به بازار سرمایه، تسهیل روند پذیرش شرکت ها در بورس و فرابورس و همچنین انعطاف در پذیرش محصولات در بورس کالا است. در این صورت شرکت ها با سرعت بیشتری وارد بازار سرمایه می شوند.

آقابزرگی در خصوص روند بازار سرمایه تا پایان سال گفت: به نظر بازار سرمایه تا پایان سال روندی صعودی دارد، اما احتمالا شیب این رشد با 6 ماهه نخست سال متفاوت است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران