پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507394 تاریخ : 1398/11/13-09:26:29
,17,4,
روسیه ذخایر ارزی خارجی خود را یک میلیارد دلار افزایش داد

روسیه ذخایر ارزی خارجی خود را یک میلیارد دلار افزایش داد

طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی خارجی و طلای خود را به 559.8 میلیارد دلار افزایش داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از راشاتودی، طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی خارجی و طلای خود را به 559.8 میلیارد دلار افزایش داده است.

ذخایر صندوق بین‌الملل روسیه 900 میلیون دلار یا حدود 0.2 درصد نسبت به هفته گذشته رشد کرده است تا میزان افزایش خود از ابتدای امسال را به 5 میلیارد دلار برساند. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد این ذخایر بیشتر به علت خرید ارزهای خارجی رشد کرده‌اند تا اقتصاد روسیه را از سقوط‌ها و نوسانات قیمت نفت محافظت کند.

حالا سطح ذخایر ارزی خارجی روسیه تقریباً 20 درصد از سطح هدف 500 میلیارد دلاری که چندین سال قبل توسط بانک مرکزی روسیه وضع شده بود، بالاتر است. این چهارمین سالی است که روسیه ذخایر ارزی خارجی خود را افزایش می‌دهد. در سال گذشته روسیه 86 میلیارد دلار ذخایر ارزی خود را افزایش داد، در حالی که در سال 2018 و 2017 این ذخایر را 33 و 55 میلیارد دلار افزایش داده بود.

این کشور همچنین چیدمان ذخایر ارزی خود را تغییر داده است، یعنی از سهم دلار کاسته و به ارزهای دیگر و طلا افزوده است. در 12 ماه پس از مارس 2018 سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی روسیه از 43.7 درصد به 23.6 درصد افت کرده است. سهم طلا از ذخایر روسیه به طور مداوم در حال افزایش بوده است و تا 1 ژانویه به 110.3 میلیارد دلار رسیده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران