پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433027 تاریخ : 1397/09/17-15:19:40
,5,
روابط اقتصادی ایران و روسیه همگام با تعاملات سیاسی رشد خواهد کرد/ دعوت والدوین از وزیر نیرو برای حضور در پارلمان روسیه

در نشست وزیر نیرو و رئیس دومای فدراسیون روسیه عنوان شد:

روابط اقتصادی ایران و روسیه همگام با تعاملات سیاسی رشد خواهد کرد/ دعوت والدوین از وزیر نیرو برای حضور در پارلمان روسیه

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه رابطه سیاسی بسیار خوبی میان ایران و روسیه وجود دارد، گفت: رابطه اقتصادی میان دو کشور نیز بایستی همگام با تعاملات سیاسی طرفین رشد پیدا کند که این مهم از سوی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازوزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در حاشیه اجلاس بین‌المجالس در دیدار با ویاچسلاو والدوین، رئیس دومای فدراسیون روسیه با اشاره به سفر اخیر خود به کشور روسیه، گفت: در جریان این سفر توافق شد که پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور نیمه دوم ماه فوریه 2019(اسفند 97) در ایران برگزار شود.

اردکانیان به دیدار خود با وزیر امور قفقاز شمالی روسیه اشاره کرد و افزود: براساس مذاکرات صورت گرفته در این نشست مقرر شد تا همزمان با برگزاری اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، دومین کنفرانس ایران و قفقاز شمالی نیز به منظور بررسی فرصت‌های همکاری دو طرف را در تهران برگزار کنیم.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه زمینه‌های متعددی برای همکاری بین‌ استان‌های ایران و قفقاز شمالی وجود دارد، ادامه داد: ما به صورت جدی و هماهنگ بنا داریم از شرایط فعلی که تحریم‌هایی بر علیه جمهوری اسلامی ایران و همچنین فدراسیون روسیه تحمیل شده است به عنوان یک فرصت کم‌نظیر برای توسعه روابط استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بنده به تازگی عهده‌دار مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه شده‌ام متعهد هستم تمامی مسائل موجود در دستور کمیسیون را با جدیت دنبال کنم که یکی از مباحث بسیار مهم در این زمینه موضوع نهایی کردن موافقت‌نامه اوراسیا در دولت و مجلس ایران است.
اردکانیان تاکید کرد: روند تصویب این مهم ظرف دو ماه آینده در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی طی شده و وارد فاز اجرایی خواهد شد.
وزیر نیرو ادامه داد: بر این اساس درصددیم همایش‌های مرتبطی را در این زمینه برگزار کنیم تا جزئیات فرصت‌هایی را که این موافقت‌نامه برای ایران فراهم می‌کند به بخش خصوصی، تجار و تولیدکنندگان خود منتقل کنیم.
اردکانیان تاکید کرد: همچنین در وزارت نیرو مصمم هستیم که سنکرون کردن سیستم برق ایران و روسیه را هم از طریق آذربایجان و هم از طریق ارمنستان و گرجستان دنبال کنیم.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه نشست معاونان وزرای انرژی ایران، روسیه و آذربایجان به زودی تشکیل خواهد شد، ادامه داد: پیش درآمد این نشست جلسه‌ای میان کارشناسان سه کشور خواهد بود که براین اساس مقرر شده است تا هیئتی از ایران عازم مسکو شده و زمینه را برای برگزاری اجلاس معاونان فراهم کنند.
وزیر نیرو در ادامه بر لزوم افزایش همکاری‌های بانکی و استفاده از ارزهای ملی دو کشور در تجارت دوجانبه تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا از طریق کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور فاصله بین همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه را کاهش دهیم.
اردکانیان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه رابطه سیاسی بسیار خوبی میان ایران و روسیه وجود دارد ولی رابطه اقتصادی نیز بایستی پا به پای تعاملات سیاسی دو کشور رشد کند.
وی در پایان بر لزوم اجرایی موافقت‌نامه لغو روادید گروهی گردشگری میان ایران و روسیه تاکید کرد و افزود: اجرایی شدن این مهم منجر به افزایش تبادل گردشگر میان دو کشور و توسعه شناخت طرفین خواهد شد.
 
دعوت والدوین از وزیر نیرو برای حضور در پارلمان روسیه
همچنین در این نشست ویاچسلاو والدوین، رئیس دومای فدراسیون روسیه تجربه ایران در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور را قابل تعمیم و الگودهی به سایر کشورها دانست و افزود: با توجه به موافقت‌نامه اوراسیا مناسب است تا همکاری‌ها را چندسطحی کرده و از زوایای مختلف مورد پیگیری قرار دهیم.
وی در ادامه از وزیر نیرو دعوت کرد تا در سفر آتی خود به مسکو از پارلمان این کشور بازدید داشته و ملاقاتی با نمایندگان موثر در توسعه روابط دو کشور داشته باشد.
والدوین همچنین در این نشست پیشنهاد کرد تا کمیته انرژی مجلس دومای روسیه نیز عضوی از کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور شود و در زمینه موافقت‌نامه اوراسیا تجارت آزاد میان ایران و روسیه هم مناسب است تا نمایندگان از دومای روسیه عضو این کمیته شوند تا روند همکاری‌های این بخش توسعه بیشتری پیدا کند.
گفتنی است رئیس دومای فدراسیون روسیه در پایان این نشست نیز پیشنهاد داد که سال آینده فروم تجاری و بازرگانی ایران و روسیه با محوریت اتاق بازرگانی روسیه برگزار شود که این مسئله مورد استقبال وزیر نیرو قرار گرفت و مقرر شد هماهنگی‎‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران