پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488151 تاریخ : 1398/05/01-10:21:31
,11,
رفع معارض‌های آزادراه همت – کرج به 25 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است

خادمی:

رفع معارض‌های آزادراه همت – کرج به 25 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: رفع معارض‌های آزادراه همت–کرج به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، در مراسم بازدید از آزادراه همت – کرج با بیان اینکه دو هزار و 217 کیلومتر آزادراه در کشور زیر بار ترافیک است، گفت: 5 هزار کیلومتر آزادراه در دست احداث داریم و هزار و 116 کیلومتر آزادراه نیز در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود طی امسال و سال آینده، 7 پروژه آزادراهی بزرگ در کشور به بهره‌برداری برسد.

وی مجموع آزادراه‌های اعلام شده را 586 کیلومتر دانست و گفت: با افتتاح این میزان آزادراه طی دو سال آینده 26 درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در ادامه تصریح کرد: آزادراه خرم‌آباد به بروجرد به طول 67 کیلومتر 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قطعه شماره 4 آزادراه ارومیه به تبریز نیز تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

خادمی با اشاره به منطقه یک آزادراه تهران – شمال و پیشرفت فیزیکی 70 درصدی کنارگذر جنوبی تهران، ادامه داد: این کنارگذر به طول 158 کیلومتر بوده و سبب اتصال آبیک به چرمشهر می‌شود که با افتتاح آن گره ترافیکی استان تهران و البرز کاهش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به بهره برداری از کنارگذر شرقی اصفهان به طول 63 کیلومتر تا پایان سال، اظهار کرد: آزادراه اصفهان به شیراز با طول 224 کیلومتر یکی از بزرگ‌ترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود که هم اکنون در حال احداث است.

وی تأکید کرد: دولت در مجموع 8 هزار و 100 میلیارد تومان در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده است که با مجموع سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به بیش از 17 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

خادمی با اشاره به اینکه آزادراه همت – کرج با طول 14.6 کیلومتر و در 3 قطعه در حال ساخت است، گفت: قطعه اول این آزادراه با طول 5 و نیم کیلومتر ساخته شده بود که هم اکنون زیر بار ترافیک رفته، قطعه دوم با 4 و نیم کیلومتر در حال احداث است و قطعه سوم نیز به خروجی جاده چالوس متصل می‌شود.

وی از سهم 40 درصدی شهرداری در اجرای این پروژه خبر داد و ادامه داد: ترافیک این آزادراه باید به کنارگذر شمالی کرج و به آزادراه کرج – قزوین متصل شود که در نهایت این امر سبب کاهش ترافیک عبوری به سمت غرب می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اظهار کرد: این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 15 درصد باقی مانده آن تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

با اشاره به هزینه 25 میلیارد تومانی معارض‌های موجود در این پروژه، گفت: 5 واحد مسکونی و 5 مرکز تفریحی و استراحتگاهی در این مسیر وجود دارد که باید به تملک دولت درآید تا این آزادراه تکمیل شود.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته پس از بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه تهران – شمال و آزادراه همت – کرج به این پروژه ها، گفت: 300 میلیارد تومان به پروژه آزادراه تهران – شمال و 100 میلیارد تومان به آزادراه همت – کرج تخصیص داده شده است که این اعتبارات در قالب اسناد خزانه اسلامی قرار می‌گیرد.

خادمی با اشاره به تملک اراضی‌های آزادراه همت – کرج، گفت: برای تملک این اراضی باید پول نقد پرداخت شود و مردم حاضر به دریافت اسناد خزانه اسلامی نیستند.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در پایان به راه‌آهن شلمچه به بصره اشاره کرد و گفت: شرکت ساخت آماده آغاز عملیات اجرایی است، اما این منطقه یک منطقه جنگی است و باید عملیات پاکسازی در این منطقه صورت گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران