پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314256 تاریخ : 1396/10/30-19:42:09
,5,
رعایت اصول زیست محیطی راهبرد طرح شیمیایی صدف

رعایت اصول زیست محیطی راهبرد طرح شیمیایی صدف

شرکت شیمیایی صدف عسلویه رعایت اصول زیست محیطی را به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه قرار داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  ایران در حال حاضر 1.5 درصد از SBR بازارجهانی را تامین می کند که با تولیدی شدن طرح شیمیایی صدف این میزان به 4 درصد افزایش خواهد یافت. درحال حاضر مصرف داخل 75 هزار تن و بیشتر در صنایع خودرو و تایر مصرف می‌شود و پیش بینی می‌شود که با افزایش تولید خودرو تقاضا برای SBR نیزبه 95 هزار تن افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، طرح شیمیایی صدف عسلویه با ظرفیت تولید 136 هزار تن کائوچو مصنوعی ESBR با فناوری ورسالیس ایتالیا مهندسی ابتدایی را به پایان رسانده و مهندسی تفصیلی نیز 77 درصد پیشرفت داشته است و 18.8 درصد کارهای نصب تجهیزات انجام شده است. بودجه این طرح 303 میلیون یورو است .
طرح صدف که قرار است در دو لاین 67 هزار تنی ESBR تولید کند مذاکراتی با ورسالیس برای دریافت تکنولوژی لاتکس 50 درصد نیز آغاز کرده‌ است که ظرفیت تولید این شرکت را افزایش خواهد داد و این محصول درتولید چسب و صنایع دیگر کاربرد دارد.
این طرح در 8.1 هکتار راه اندازی خواهد شد و یکی از طرح‌های پارک پلی‌استایرن است در مساحت 40 هکتار است. 
بر اساس این گزارش اقدامات محیط زیستی پتروشیمی صدف، شامل بهره‌مندی از تکنولوژی گراوند فلر، سیستمZLD و حذف نیترات آمین از RUBBER است. 
تکنولوژی گراوند فلر اولین بار در این طرح راه اندازی می شود که در آن آلودگی هوا و مسائل محیط زیستی مورد توجه قرار گرفته است.
همچنین دراین طرح سیستم ZLD برای تصفیه مایع پیش بینی شده است که با توجه به آلودگی پساب واحد های SBR این سیستم توان تصفیه پساب مذکور را خواهد داشت و همزمان نسبت به بازگشت آب خروجی و همچنین در مصرف کلی آب صرفه جویی را دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 215
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران