پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451066 تاریخ : 1397/12/18-17:03:54
,23,1,
رعایت اصل سلامت و شفافیت

یادداشت

رعایت اصل سلامت و شفافیت

بی تردید نقش نظام بانکی در توفیق برنامه های اقتصادی دولت بی بدیل است و رئیس جمهوری محترم نیز به نقش و اهمیت نظام بانکی در موفقیت برنامه های دولت اذعان دارند. بر اساس مطالعات انجام شده یکی از راههای بهبود فضای کسب و کار، تسهیل تامین مالی از بانک ها است. همچنین بر اساس گزارش آینده پژوهشی، مسئله بانکی جزو پنج مسئله اولویت دار اقتصاد ایران عنوان شده است.

بانک و صنعت، بر همین اساس ارایه خدمات با کیفیت بانکی به تمامی آحاد جامعه و همچنین ذی نفعان، بهانه ای شد تا به فعالیت و انتظاراتی که از نظام بانکی به عنوان یکی از مراجع اقتصادی کشور می رود بپردازیم. بی تردید سازمان هایی که به سرمایه نیروی انسانی کارآمد، متعهد و متخصص توجه کرده اند، توسعه مطلوبی یافته اند این در حالی است که اگر یک حکمرانی خوب با رعایت اصل سلامت و شفافیت در سازمان وجود داشته باشد آن سازمان به تعالی خواهد رسید. هچنین بکارگیری کادر مدیریتی شایسته و نیروی انسانی کارآمد، متعهد و متخصص از جمله مهم ترین مواردی است که سازمان ها باید همواره برآن تاکید ورزند. 

اما به یاد داشته باشیم در کشوری زندگی می کنیم که ترکیب درآمدی افراد آن بسیار نامتوازن است، به گونه ای که طیف بسیار زیادی از افراد، حقوق حدود یک میلیون تومان دریافت می کنندکه در شرایط کنونی بسیار ناچیز است. بنابراین زندگی در این جامعه باید با آداب و اصولی همراه باشد و توجه به رضایت مندی افراد جامعه یکی از این اصولی است که باید به صورت جدی رعایت شود. یقینا" مراجعه افراد به نظام بانکی کشور بسیار زیاد است، لذا برای ایجاد اتحاد، رضایتمندی و نشاط در جامعه باید خدمات بسیار خوبی ارائه شود و بانک ها با تمام ابزارها شرایط ایجاد رضایتمندی را در افراد فراهم سازند. 
بی شک رعایت اخلاق و رفتار حرفه ای در ارائه خدمات بانکی و برخورد توام با احترام به مشتریان می بایست در اولویتهای بانکها قرار گیرد. در کنار آن نیز تاکید و توجه بر مباحث آموزشی و فرهنگی و جذب منابع و افزایش مشتریان از جمله مواردی است که بانکها می توانند با اجرای برنامه های توسعه ای برای تحقق آن گام بردارند . از دیگر سو جلب رضایت مشتریان و مهم تر از آن ایجاد رضایت در بین کارکنان با اجرای روش های کارآمد و موثر توسعه این بخش را فراهم خواهد ساخت. همچنین حضور گسترده تر بانوان در نظام بانکی با توجه به اینکه بانوان توانایی بسیار بالایی برای اداره امور دارند و با بهره گیری از مهربانی و ملاطفت خود می توانند زمینه های رضایت مشتریان را فراهم کنند. 
اما در این میان بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از ارکان تخصصی اقتصادی در کشور و به عنوان کانون حمایت و مشارکت در برنامه های اقتصادی دولت، از جمله نهادهای مالی است که در حوزه شفافیت علاوه بر پایبندی به قوانین مبارزه با پولشویی در دوره دولت های یازدهم و دوازدهم موفق به کسب دستاوردهای فراوانی در این زمینه شده است. 
امید می رود این بانک با رعایت اصل سلامت و شفافیت و توجه به مسئله جوانگرایی در ارکان این بانک بتواند گاهای موثری را در تحقق اهداف اقتصادی دولت بردارد.

 

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 252
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران