پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467510 تاریخ : 1398/04/15-12:18:33
,8,
رشد کم رمق شاخص بورس در هفته دوم تیرماه

رشد کم رمق شاخص بورس در هفته دوم تیرماه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (12 تیرماه) به عدد 248 هزار و 943 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته نخست تیر ماه 365 واحد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار در هفته ای که گذشت شرایط چندان متغیری را تجربه نکرد و روند معاملات متناسب رو به رشد بود.

وی افزود: هفته گذشته در چهار روز کاری معامله صورت گرفت که روند معاملات در این مدت دو روز مثبت و باقی روزها منفی بود، در مجموع می توان گفت که شرایط بازار در هفته ای که گذشت باثبات بود.

ثابت با بیان اینکه در بازار با چند خبر مهم مواجه هستیم که نهایی شدن هر یک از آنها می تواند در روند معاملات بورس تاثیرگذار باشد، گفت: انتشار گزارش سه ماهه شرکت ها نزدیک است، مناسب بودن روند سودآوری شرکت ها در این گزارش ها می تواند زنگ خطری برای تداوم رشد شرکت ها باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بحث دیگر برگزاری مجامع است که شرکت های بزرگ تا آخر ماه جاری جلسه‌های مجامع خود را برگزار می کنند، این موضوع ضمن زنده نگه داشتن معاملات بازار می تواند تاثیر مثبتی را در ادامه روند صعودی شاخص بورس داشته باشد.

وی به ثبات نرخ ارز در بازار اشاره و بیان کرد: اکنون نوسان چندانی در بازار ارز وجود ندارد و وضعیت بازار قابل کنترل است که این موضوع تاثیر مثبتی را در روند معاملات بازار سرمایه دارد.

ثابت ادامه داد: ارزش بازار سرمایه در هفته ای که گذشت حدود دو هزار میلیارد تومان بود، این موضوع نشان دهنده وضعیت مطلوب نقدینگی موجود در بازار سرمایه و عدم جذابیت بازارهای موازی است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: شاخص کل در حال مطالعه روند آینده بازار است، اگر در این مدت با حاشیه های سیاسی رو به رو نشویم چند مورد موجود می تواند مسیر افزایشی بازار را زنده نگه دارد.

وی با بیان اینکه بازار به دلیل نقدینگی موجود هفته خوبی را پشت سر گذاشت افزود: اکنون بازار سرمایه با فاکتور خاصی که نگران کننده باشد همراه نیست، سطح نقدینگی و وضعیت مناسب شرکت ها نشان می دهد که تا پایان تیر ماه بازار روند رو به رشد خود را به صورت ملایم ادامه خواهد داد.

ثابت به رشد چشمگیر برخی از صنایع در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: اکنون صنایع صادرات محور در بازار از جایگاه خوبی برخوردارند، همچنین صنایع کوچکتر مانند خودرو، بانکی ها و سیمانی ها نسبت به سایر صنایع برای معامله جذابتر هستند.

قیمت ها در بورس جذابیت ندارند

«حمیدرضا صفری»، کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته‌ای که گذشت شاخص بورس به کانال 248 هزار واحد ورود پیدا کرد اما بعد از این عدد از خود مقاومت نشان داد و با ریزش همراه شد.

وی به افزایش تنش های سیاسی در بازار هفته نخست تیر ماه اشاره و بیان کرد: خبرهای مثبت سیاسی مانند مانند توافق آمریکا و چین که در انتهای هفته منتهی به هفتم تیر ماه مخابره شد، باعث رشد قیمت های جهانی در پایان هفته گذشته شد که این موضوع در رشد بازار سرمایه تاثیرگذار بود.

به گفته صفری، بحث ورود رییس جمهوری فرانسه به ایران از دیگر بحث های سیاسی بود که بر روند صعودی بازار تاثیر داشت.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: نخستین روز کاری هفته گذشته که یکشنبه بود بازار سرمایه با حجم معاملات خوبی همراه نبود این در حالیست که پیش بینی ها خلاف این موضوع بیان شده بود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت سهام در چند وقت اخیر افزایش چشمگیری داشت، بنابراین به دلیل از بین رفتن جذابیت قیمت ها، جذابیت برای ادامه رشد تا حدودی کاهش پیدا کرد و باعث شد تا بازار در هفته ای که گذشت رشد کم رمقی را تجربه کند.

صفری افزود: چند خبر مثبت مانند برگزاری مجامع و تجدید ارزیابی بر دارایی در بازار مطرح شد که این موضوع بر رشد بازار تاثیرگذار بود اما اکنون به دلیل استفاده از تمام این اخبار شاخص بورس رشد چندانی ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به برگزاری مجامع، معاملات شرکت ها در دو هفته نخست تیر ماه رونق نداشت، همچنین بازار به سهم هایی مانند فولاد و ملی مس که جزو سهام برتر بازار هستند اقبال چشمگیری نشان نداد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم فلزات از تیر ماه آغاز می شود باید دید قراردادهای جدید شرکت های فولادی در این مدت منعقد می شود یا خیر، این موضوع یکی از ابهاماتی است که اکنون بازار با آن همراه است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان پیش بینی خود از روند بازار سرمایه را اینگونه ارزیابی کرد: بازار همچنان جا برای رشد دارد اما در این فرآیند، بازار اصلاحاتی را تجربه می کند تا جدابیت برای ورود سرمایه گذاران به این بازار ایجاد شود.

 


ایرنا

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران