پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520587 تاریخ : 1399/07/12-10:37:33
,8,
رشد نمادهای شاخص ساز با کمک بازارگردان/ شرکتهای کوچک همچنان نزولی

در شروع معاملات رقم خورد

رشد نمادهای شاخص ساز با کمک بازارگردان/ شرکتهای کوچک همچنان نزولی

در حالی که به دستور سازمان بورس ورود بازارگردان ها به معاملات بازار از امروز اجباری شده، نمادهای وابسته به شرکت های بزرگ در حال رشد است و شرکت های کوچکتر از رشد بازار جا مانده اند.

به گزارش بانک و صنعت، شاخص کل بورس در معاملات امروز شنبه 12 مهرماه در نیم ساعت نخست معاملات با رشد 22 هزار واحدی روبرو شد و به یک میلیون و 525 هزار واحد رسید که افزایش 1.44 درصدی ارزش بازار را در پی داشت. شاخص هم وزن نیز هزار و 100 واحد رشد داشت و 398 هزار واحدی رسید.

فولاد با اثرگذاری 2500 واحدی و فملی با تأثیر 2200 واحدی بیشترین اثر مثبت را در رشد بازار داشته اند.

همچنین نمادهای پالایشی شپنا و شبندر که در هفته های گذشته با صف فروش مواجه بودند، امروز به صف خرید رسیدند.

پربیننده ترین نماد، نماد خودرو بود که افزایش 4.98 درصدی در ارزش سهام برای این نماد اتفاق افتاد.

بیشترین میزان تقاضا به نمادهای خودرو و خساپا با ارزش 180 میلیارد تومان و پترول با 150 میلیارد تومان تشکیل شده و بیشترین صف خرید به وملی با 378 میلیارد تومان و ثشاهد با 330 میلیارد تومان بود.

بیشترین سبز پوشی تابلوی امروز معاملات به گروه صندوق های سرمایه گذاری، پتروشیمی ها و فولادی ها تعلق دارد و بیشترین کاهش قیمت و قرمز پوشی تابلو، به گروه های قند و شکر، دارویی و کشت و صنعت یافته است.

خاطرنشان می شود راه اندازی صندوق های بازارگردان به دستور سازمان بورس و اوراق بهادار از امروز اجباری شده و اگر شرکتی اقدام به راه اندازی صندوق بازارگردان نکند، با برخورد سنگین سازمان بورس مواجه خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران