پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511885 تاریخ : 1399/02/09-17:51:44
,1,
رشد نرخ «وبصادر» به دلیل فاصله آن از ارزش ذاتی بانک صادرات ایران است

حجت‌اله صیدی:

رشد نرخ «وبصادر» به دلیل فاصله آن از ارزش ذاتی بانک صادرات ایران است

مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره علت رشد «وبصادر» در بورس گفت: ارزش سهام بانک صادرات ایران با ارزش ذاتی فاصله دارد و رشدهای اخیر اتفاق عجیبی نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در مراسم رونمایی از سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام)، در توضیح دلیل رشد ارزش سهام بانک صادرات گفت: ارزش سهام بانک با توجه به 230 هزار میلیارد تومان سپرده در اختیار و حدود 300 هزار میلیارد تومان دارایی با ارزش واقعی خود فاصله دارد. در واقع «وبصادر» با ارزش بازاری در حدود 22 هزار میلیارد تومانی که دارد، با اقبال مواجه شده است.
او در حاشیه این مراسم در خصوص عملکرد سال مالی 98 بانک صادرات ایران و برنامه‌های سال مالی 99 به خبرنگار بورس 24 گفت: سال مالی98 را همان‌طور که پیشتر اعلام کردیم با سود خواهیم بست، اما سال 99 قدری برای ما سخت خواهد بود اما برنامه ما همچنان تداوم سودآوری بانک و کاهش زیان است.
صیدی ادامه داد: در سال 99 باید دید دو سه ماه پیش رو شرایط به چه شکل رقم خواهد خورد؟ چرا که با توجه به شیوع بیماری برای بازپرداخت وام‌ها، 3ماه استمهال در نظر گرفته شده و سیستم بانکی در مجموع 75 هزار میلیارد تومان برای کمک به کسب و کارها باید پرداخت کنند که سهم ما در این بین حداقل 8 هزار میلیارد تومان است که 3 هزار میلیارد تومان پنج شنبه گذشته بابت وام یک میلیون تومانی پرداخت کردیم. البته بر اساس برنامه‌ای که برای سال 99 در نظر گرفتیم، حرکت خواهیم کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در خصوص اقبال به بازار سهام و رشد ارزش بازار که منجر به انجام برخی اظهارنظرها در خصوص حبابی بودن بازار سهام شده است، گفت: من چنین نظری ندارم و حباب شامل کلیت بازار نیست و سهام ارزنده در بازار وجود دارد.
صیدی در خصوص «ای تی اف»های سهام دولتی که هفته آینده یکی از آنها پذیره‌نویسی خواهد شد نیز گفت: این «ای تی اف» شامل سه بانک و دو شرکت بیمه است که این شرکت‌ها دارایی‌های محکم و بنیادی برای این صندوق قابل معامله خواهند بود و سهام بانک‌ها به عنوان دارایی این صندوق خواهد بود.
وی افزود: با توجه به نوع دارایی‌های این صندوق این انتظار وجود دارد که بازدهی این صندوق‌ها بالاتر از بازده بدون ریسک خواهد بود.
مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره واگذاری دارایی‌های مازاد بانک صادرات ایران هم گفت: روند واگذاری املاک مازاد ما به طور مکرر در دست اجراست و سهام در اختیار ما نیز بر اساس آنچه که از پیش اعلام کردیم، در حال طی مراحل واگذاری به گروه مالی سپهر صادرات است که روند عرضه آن در دست اجراست و امیدواریم تا ماه‌های آتی عرضه آن نهایی شود.
وی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی اظهار کرد: سود بانکی بر اساس آنچه که مصوب شورای پول اعتبار بوده است، معادل 15 درصد و اوراق نیز 18 درصد است و در جلسه اخیر کانون بانک‌ها اجماع بین بانک‌ها در این خصوص برقرار شد، این اتفاق تاثیری بر عملکرد سود و زیان بانک‌ها ندارد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران ابراز کرد: 51 شعبه بانک صادرات ایران در گام اول برای انجام احراز هویت تجهیز شده و به زودی تعداد این شعب افزایش خواهد داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 427
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران