پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 579213 تاریخ : 1400/02/08-14:53:21
,17,4,
رشد دورقمی برای اقتصاد هند همچنان قابل تصور است

اقتصاد هند احتمالا در این سه ماه کاهش خواهد یافت

رشد دورقمی برای اقتصاد هند همچنان قابل تصور است

این مهم است که به طورکلی انقباض اقتصاد در این سه ماه فعلی را به عنوان چشم انداز رشد هند برای کل سال تعمیم ندهیم.

به گزارش بانک و صنعت، به گفته دو اقتصاددان، اقتصاد هند ممکن است در سه ماه کنونی سال با توجه به افزایش موارد ابتلا به کووید 19 کاهش یابد اما این کشور می تواند در سه ماهه بعدی، بهبود یابد. سی ان بی سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.

سه شنبه هند 323 هزار و 144 مورد مبتلای جدید گزارش داد به این ترتیب مجموعه موارد مبتلا در این کشور به بیش از 17.6 میلیون نفر رسید. طبق گزارش این کشور 5 روز متوالی چنین آماری ثبت شده است.

سونال وارما، اقتصاددان ارشد هندی در Nomura گفت: این کشور در سه ماه اول سال به وضوح شاید رشد بود. سال مالی هند آوریل آغاز می شود و مارس سال بعد به پایان می رسد. این اقتصاددان پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی در سه ماه کنونی که در ژوئن به پایان می رسد حدود 1.5 درصد کاهش خواهد یافت.

وارما به سی ان بی سی گفت: درحالی که در برخی ایالت ها ممنوعیت رفت وآمد و تعطیلی سراسری تازه برقرار شده است، موارد ابتلا همچنان بالاست و انتظار می رود محدودیت های بیشتری در کار باشد. این وضعیت قطعا در آوریل و همچنین در ماه می تاثیر خواهد گذاشت.

به گفته او، بااین حال در مقایسه با سه ماه اول سال 2020، اقتصاد می تواند بیش از 25 درصد رشد کند. آن هم به این دلیل که تولید ناخالص داخلی هند در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 25 درصد منقبض شده بود.

رادهیکا رائو، اقتصاددانی دیگر در DBS به همین ترتیب انتظار دارد در این سه ماهه کاهش رشد اقتصادی در هند رقم بخورد.

*رشد دورقمی هنوز امکان پذیر است

وارما گفت: این مهم است که به طورکلی انقباض این سه ماه فعلی را به عنوان چشم انداز رشد هند برای کل سال تعمیم ندهیم. این بانک تاکنون تخمین های رشد خود را برای سال جاری حدود یک درصد کاهش داده است.

به گفته او، باتوجه به تعطیلی های سراسری و طولانی مدت که در سراسر ایالت ها دیده می شود، اما هنوز هم می توان رشد دورقمی برای اقتصاد هند متصور بود. رائو، دیگر اقتصاددان هم همین نظر را دارد. او گفت: ما هنوز قادر به رشد دورقمی هستیم. بانک DBS پیش بینی کرده است که اقتصاد برای تمام سال مالی منتهی به مارس 2022، 10.5 درصد رشد کند. البته ممکن است هفته آینده، این میزان پیش بینی نیم تا یک درصد کاهش یابد که بستگی به محدودیت های اعمال شده است.

*بهبودی اقتصادی

به گفته رائو و وارما، فعالیت های اقتصادی می تواند نسبتا سریع بهبود یابد. رائو گفت که انتظار دارد نوعی از بهبودی در دوره جولای تا سپتامبر رقم بخورد.

به گفته وارما، محدودیت های کووید 19 در مقایسه با موج اول عفونت ها بیشتر هدفمند و محلی شده است. او گفت: شواهد حاکی از این است که کارخانه های ایالت ماهاراشترا علی رغم تعطیلی قادر به کار با ظرفیت 100 درصد هستند. ماهاراشترا کانون موج دوم کرونا هند بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران