پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491221 تاریخ : 1398/07/04-09:38:48
,11,
رشد تمام شاخص‌های فعالیت بندری در بندر شهید باهنر

رشد تمام شاخص‌های فعالیت بندری در بندر شهید باهنر

با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، تمام شاخص‌های فعالیت بندری در بندر شهید باهنر در نیمه نخست امسال رشد داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، طبق اعلام مسوولان اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر رشد این شاخص‌ها در سایه تلاش و توسعه زیرساخت‌های بندری و رفع مشکلات بازرگانان حاصل شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر در این بازه زمانی در همسنجی با مدت مشابه پارسال 15 درصد رشد داشته است.

حمیدرضا محمدحسینی چهارشنبه شب در نشست بررسی عملکرد این بندر در شش ماه اول امسال، بیان داشت: نیمه نخست امسال میزان عملیات تخلیه و بارگیری از 983 هزار تن پارسال به بیش از یک میلیون و 131 هزار تن رسیده است.

وی افزود: تعداد شناورهای باری و مسافری ورودی به بنادر مرکز و شرق استان هرمزگان نیز از 4 هزار و606 فروند در شش ماهه ابتدایی پارسال به 5 هزار و 294 فروند در سال جاری رسیده است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: بدون شک یکی از دلایل اصلی این رشد قابل توجه، توسعه زیرساختها و بهبود شرایط ترددهای دریایی در این بنادر بوده است.

محمدحسینی میزان رشد سفرهای دریایی از طریق بندر شهید باهنر در نیمه نخست امسال را در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد اعلام کرد.

این مقام مسوول گفت: در این دوره زمانی، یک میلیون و 683 هزار مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان به ویژه دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی جابجا شده‌اند .

وی خاطرنشان کرد: بخشی از تردد مسافران نیز در مسیر دریایی بندرعباس به شارجه امارات انجام شده است.

بندر شهید باهنر از بندرهای قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است.

این بندر با ظرفیت سالانه 2 و نیم میلیون تن کالا، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت 40 هزار تن و آبخور 11.5 متر برخوردار است.

برخورداری از 12 پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

بندر شهید باهنر همچنین از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران