پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279816 تاریخ : 1396/02/30-17:14:25
,19,10028,
رشد تا 4 برابری رای دهندگان ایرانی در 4 کشور

رشد تا 4 برابری رای دهندگان ایرانی در 4 کشور

اطلاعات دریافتی نشان می دهد که شمار شرکت کنندگان ایرانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه در روسیه، گرجستان، ارمنستان و اوکراین چهار کشور از جمهوری های سابق شوروی نسبت به دور یازدهم در سال 92 از دو تا چهار برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,مشارکت انتخاباتی ایرانیان در این کشورها بگونه ای گسترده و نسبت به قبل بی سابقه بود که منجر به تشکیل صف های طولانی و بیرون از شعبه های اخذ رای شد و تمدید زمان رای گیری را در پی داشت.

انتخابات ریاست جمهوری در روسیه بزرگ ترین کشور دنیا براساس برنامه ریزی سفارت ایران با چهار صندوق در شهرهایی که بیشتر محل تجمع ایرانیان است، برگزار شد.
در صندوق شماره یک مستقر در مدرسه پیام امام خمینی (ره) مسکو وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران با تمدید زمان رای گیری به دلیل صف طولانی ایرانیان 940 نفر رای دادند .
مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در باره افزایش آمار شرکت کنندگان در رای گیری دیروز اعلام کرد که مشارکت ایرانیان در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری نسبت به سال 92 سه برابر بیشتر بوده است.
سه شعبه دیگر رای گیری در سر کنسولگری های ایران در شهرهای آستراخان در کناره غربی دریای خزر، قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه و همچنین صندوق سیار در سن پترزبورگ نیز از هموطنان واجد شرایط رای گیری کردند.
برنامه های سفارت جمهوری اسلامی در مسکو برای استفاده از اینترنت، فضای مجازی، کانال های مختلف تلگرامی، سازمان ها و نهادهای ایرانی در روسیه برای اطلاع رسانی فراگیر مربوط به برگزاری انتخابات و گسترش آن به شهروندان و فعالان اقتصادی، سبب افزایش مشارکت ایرانیان مقیم روسیه شد.
گرجستان کشور اروپایی با دو صندوق رای گیری مستقر در سفارت در شهر تفلیس پایتخت این کشور و باتومی بیشترین رشد شمار رای هندگان ایرانی را داشت که با یکهزار و 171 رای ماخوذه تقریبا چهار برابر نسبت به سال 92 رای دادند.
در سفارت ایران در شهر ایروان پایتخت ارمنستان نیز محل استقرار صندوق که از ساعت های اولیه آغاز رای گیری شاهد حضور گسترده منتظران رای دادن شد، حدود 1700 نفر شرکت کردند که دو برابر سال 92 است.
این رشد در حالی شکل گرفته است که شمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ارمنستان برای سال 92 حدود 4000 نفر بودهآ اما اکنون به 400 نفر کاهش یافته است
حضور گسترده و گروهی دانشحویان، فعالان اقتصادی و گردشگران مسلمان و ارمنی ایرانی دارای حق رای از ویژگی های این دوره برگزاری انتخابات در شهر ایروان بود.
اوکراین نیز با یک صندوق رای گیری از حدود 500 نفر در روز جمعه رای گیری کرد که نسبت به 250 نفر سال 1392 افزایش دو برابری داشته است.
در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران که در داخل و 102 کشور از جمله در روسیه با چهار صندوق رای گیری برگزار شد، براساس تازه ترین نتایج رای شماری ها، روحانی بیش از 23 میلیون رای کسب کرد و برای ابراهیم رئیسی دیگر نامزد هم بیش از 15 میلیون رای به صندوق ها انداخته شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران