پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494274 تاریخ : 1398/09/06-14:42:47
,8,4,
رشد بازارهای آسیایی به امید حل تنش‌های تجاری

رشد بازارهای آسیایی به امید حل تنش‌های تجاری

بازارهای آسیایی پس از آنکه دونالد ترامپ خبر از مرحله نهایی توافق با چین داد، رشد کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزنس، شاخص نیکی ژاپن 0.4 درصد روز چهارشنبه رشد کرد. شاخص کاسپی کره جنوبی نیز 0.3 درصد افزایش یافت. به ارزش شاخص هانگ سنگ در بورس هنگ‌کنگ نیز 0.1 درصد افزوده شد.

اما با این وجود، شاخص کامپوزیت شانگهای چین در شروع معاملات امروز نیم درصد افت کرد، اگرچه بیشتر این زیان را جبران کرد. اما این کاهش ارزش، در اثر گزارش‌هایی بود که امروز دولت چین از رشد صنعتی منتشر کرد. بر اساس این گزارش، سود صنعتی چین در ماه اکتبر نسبت به یک سال پیش از آن، 9.9 درصد کاهش یافت. این زیان با افت 5.3 درصدی در ماه سپتامبر تسریع شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه در واشنگتن اعلام کرد که امریکا «در گره‌های نهایی یک توافق بسیار مهم» به سر می برد.

سی‌ان‌ان بیزنس در تحلیل اثر این اظهار نظر روی بازارها می‌نویسد «بازارها به پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا بسیار حساس شده‌اند. وزیر تجارت چین نیز دیروز اعلام کرد که دو کشور به توافقی برای چگونگی حل نگرانی‌های کلیدی طرفین رسیده‌اند.»

«علی‌بابا» در دومین روز معاملات خود در هنگ‌کنگ، 2.8 درصد پیشرفت کرد. سهام این شرکت تجارت الکترونیکی روز سه‌شنبه در اولین حضور خود در هنگ‌کنگ تقریبا 7 درصد رشد کرد و نمایشی قدرتمند از یکی از پیشروترین شرکت‌های تکنولوژیک چینی ارائه کرد. بر اساس گزارش سی‌ان‌ان بیزنس، فهرست ثانویه علی‌بابا می‌تواند 12.9 میلیارد دلار افزایش یابد.

بررسی گزارش‌های رویترز نیز نشان می‌دهد که اظهارات امیدبخش مقامات چین و امریکا درباره جنگ تجاری در تمام بورس‌های جهان تاثیر مثبت داشته است.

شاخص MSCI’s  که وضعیت بورس تمام کشورهای جهان را نشان می‌دهد، امروز حدود 0.4 درصد رشد کرد که بالاترین رکورد از ژانویه 2018 تا کنون است.

بر اساس گزارش رویترز، در بازارهای ارز نیز دلار در برابر تمام همتایان خود چه ارزهای توسعه‌یافته و چه ارز بازارهای نوظهور، تقویت شد.

اما در بازار کالاها، قیمت نفت به روند نزولی خود پس از رسیدن به بالاترین نقطه در ماه سپتامبر گذشته، ادامه داد. نفت خام وست‌تگزاس 0.21 درصد کاهش یافت و به 58.29 دلار به ازای هر بشکه رسید. نفت خام برنت نیز 0.11 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 64.20 دلار رسید.

بازار طلا نیز که به طور سنتی به عنوان پناهگاه امن شناخته می‌شود، امروز 0.2 د رصد افت کرد. قیمت هر اونس طلا به یک هزار و 458 دلار رسید. این ماه، بدترین ماه برای بازار طلا طی سه سال گذشته بوده که در آن 3.5 درصد افت کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران