پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449533 تاریخ : 1397/12/01-20:23:19
,15,
رشد اقتصادی بخش خصوصی و صنعت از مزیت های به اشتراک گذاری داده ها است/ داده های باز متعلق به دولت نیست

رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد:

رشد اقتصادی بخش خصوصی و صنعت از مزیت های به اشتراک گذاری داده ها است/ داده های باز متعلق به دولت نیست

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تاثیرگذاری در رشد اقتصادی بخش خصوصی و صنعت و همچنین کاهش هزینه ها با جلوگیری از تولید داده های تکراری و افزایش شفافیت را از مزیت های به اشتراک گذاری داده بیان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در سمینار بستر ملی داده های باز و کاربردی با اشاره به اسناد بالادستی هیات وزیران مصوبه سال 1395 ، گفت : سازمان فناوری اطلاعات ایران همکاری گسترده  خود با سایر دستگاه ها را با هدف فرهنگ سازی به اشتراک گذاری داده های باز و کاربردی در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک آغاز کرده است .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران قابل دسترس بودن را از مهمترین ویژگی «داده های باز» برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم امکانی فراهم شود که این اطلاعات با اصول و قواعد یکسان برای همه مردم از جمله دولت ها، پژوهشگاه ها، دانشگاه ها، شرکت های خصوصی  و مردم قابل استفاده باشد چرا که تولید کنندگان و ذینفعان داده باز این اقشار هستند .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد مشاغل جدید را از مزایای داده باز برشمرد و گفت: تاثیرگذاری در رشد اقتصادی بخش خصوصی و صنعت و همچنین کاهش هزینه ها با جلوگیری از تولید داده های تکراری و افزایش شفافیت از دیگر مزیت های به اشتراک گذاری داده است .

امیر ناظمی در ادامه با بیان اینکه داده باز صرفا متعلق به دولت نیست، تاکید کرد: هر شهروند می تواند آن را با دیگران به اشتراک بگذارد؛ داده باز فرآیندی مستمر است و هیچ نقطه پایانی برای آن متصور نیست و ما اکنون در ابتدای مسیر هستیم و فاصله زیادی با نقطه کمال داریم اما با عزم راسخ و همکاری و تبادل اطلاعات می توانیم به آن جایگاه مطلوب دست یابیم.

وی انحصار و حبس اطلاعات را آفت داده باز دانست و افزود: قدرت در اشتراک گذاشتن داده است و انحصار زدایی و شکستن قالب ذهنی از مهمترین ابزار موفقیت در تحول بنیادی و زیر بنای دولت الکترونیک و پشتیبان حقوق شهروندی است.

 همچنین، در حاشیه سمینار بستر ملی داده باز و کاربردی از سازمان ها و نهادهای برتر که بیشترین میزان تعامل و اشتراک داده در سامانه ملی کاتولوگ و مجموعه داده های باز و کاربردی داشته اند تقدیر بعمل آمد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران