پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507519 تاریخ : 1398/11/15-13:21:26
,17,4,
رشد اقتصادی 3 ماهه چهارم هنگ‌کنگ منفی 0.4 درصد شد

با تعمیق رکود

رشد اقتصادی 3 ماهه چهارم هنگ‌کنگ منفی 0.4 درصد شد

اولین رکود اقتصادی هنگ‌کنگ در 10 سال اخیر در سه ماهه چهارم سال گذشته بدتر هم شد. اعتراضات ضددولتی هنگ‌کنگ و جنگ تجاری چین و آمریکا، فشار اقتصادی زیادی بر اقتصاد این منطقه وارد کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، اولین رکود اقتصادی هنگ‌کنگ در 10 سال اخیر در سه ماهه چهارم سال گذشته بدتر هم شد. اعتراضات ضددولتی هنگ‌کنگ که بعضاً به خشونت هم کشیده می‌شد و جنگ تجاری چین و آمریکا، فشار اقتصادی زیادی بر اقتصاد این منطقه وارد کرده است.

اقتصاد هنگ‌کنگ در سه ماهه اکتبر تا دسامبر 0.4 درصد نسبت به سه ماهه قبل افت کرد در حالی که در 3 ماهه قبلی (جولای-سپتامبر) 0.3 درصد افت کرده بود. از نظر سالانه، اقتصاد این منطقه در 3 ماهه چهارم 2.9 درصد از سال قبل کوچک‌تر شد، در حالی که در سه ماهه سوم 2.8 درصد از سال قبل کوچک‌تر شده بود.

برای کل 2019، اقتصاد هنگ‌کنگ 1.2 درصد آب رفت. این اولین افت اقتصادی سالانه هنگ‌کنگ از بحران بزرگ اقتصادی جهان در 2009 تا کنون است.

اعتراضات ضد دولتی که ماه‌ها به طول انجامیده است، این مرکز مالی و تجاری را با بدترین بحران خود پس از تغییر حاکمیت آن از انگلیس به چین در 1997 تا کنون روبرو کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران