پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464832 تاریخ : 1398/02/29-11:22:34
,5,10033,
رشد 99.8 درصدی بارش‌های کشور

رئیس مرکز خشکسالی:

رشد 99.8 درصدی بارش‌های کشور

ضیاییان گفت: از ابتدای مهر تا 27 اردیبهشت، مجموع بارش‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 99.8 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صادق ضیاییان، رئیس مرکز خشکسالی درباره آخرین میزان بارش از ابتدای سال زراعی جدید اظهار کرد:براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا 27 اردیبهشت، مجموع بارش‌های کشور 298.9 میلی متر بوده، در حالیکه میزان بارش در مدت مشابه سال قبل 149.6 میلی متر و بلندمدت 214.9 میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل 99.8 درصد و بلندمدت 39.1 درصد افزایش داشته است، افزود: با توجه به بارش‌های مناسب در سال زراعی جدید، تاکنون بیش از 128.7 درصد نسبت به یک سال زراعی کامل بارش دریافت کردیم.

ضیاییان با اشاره به اینکه تمامی استان‌ها بیش از نرمال نسبت به دوره بلندمدت بارش دریافت کردند، بیان کرد: در این میان استان‌های ایلام 97.7 درصد، لرستان 88.3 درصد و گلستان 84.8 درصد بیشترین میزان بارش را نسبت به دوره بلندمدت خود دریافت کرده است.

رئیس مرکز خشکسالی کمترین میزان بارش نسبت به نرمال را مربوط به استان‌های کرمان با 8 دهم درصد، سیستان و بلوچستان با 7.7 درصد و اردبیل با 9 درصد اعلام کرد.

وی میزان بارش در سه ماه آینده را نرمال پیش بینی کرد و افزود: بولتن‌های هواشناسی نشان می‌دهد که دما در ماه‌های آتی تا حدودی افزایش خواهد یافت.

ضیاییان با اشاره به اینکه بارش‌ها در فصل تابستان سهم قابل توجهی از بارش سال زراعی را ندارند، بیان کرد: با توجه به آنکه تا پایان فصل زراعی زمان زیادی باقی نمانده است، اما نمی‌توان مجموع میزان بارش را با قطعیت اعلام کرد.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب در اغلب نقاط کشور در سال زراعی جدید، میزان آب‌های جاری و پشت سد‌ها به میزان کافی است، اما منابع آب‌های زیر زمینی به طور کامل تکمیل نیست. البته افزایش میزان بارش بیش از یک سال زراعی موجب شده تا مشکل کم آبی کشاورزان تا قدری مرتفع شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران