پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518535 تاریخ : 1399/06/06-13:28:18
,11,
رشد 84 درصدی تولیدات ناوگان ریلی/هیچگونه واردات خارجی نداشتیم

در سال 98 محقق شد:

رشد 84 درصدی تولیدات ناوگان ریلی/هیچگونه واردات خارجی نداشتیم

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن، از رشد 84 درصدی تولیدات سازندگان ناوگان ریلی در سال گذشته در مقایسه با سال 97 خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، محمدهادی ضیایی مهر گفت: در سال گذشته 778 دستگاه ناوگان باری، مسافری و لوکوموتیو در داخل کشور ساخته شد که ارزش این ناوگان، هزار و 270 میلیارد تومان بود.

وی با بیان این که ساخت این تعداد واگن 50 میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی داشته است، افزود: در مجموع برای 3 هزار و 251 نفر نیز ایجاد اشتغال شده و در سال 98 با تشکیل کارگروه مشترک میان راه آهن و وزارت صمت، تلاش کردیم که بر مدیریت واردات ناوگان ریلی کنترل داشته باشیم.

ضیایی مهر با اشاره به سال رونق تولید و هدف گذاری برای حداکثر استفاده از ظرفیت داخل، ادامه داد: با هماهنگی تنگاتنگ با وزارت صمت سعی کردیم در سال گذشته هیچ گونه ناوگان ریلی ساخت خارج از کشور، وارد نشود؛ همچنین با امضا توافق نامه میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در اواخر سال 98، زمینه ارائه تسهیلات مالی به سرمایه گذاران و سفارش دهندگان و سازندگان ریلی نیز فراهم شد.

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن اظهار داشت: این دو تصمیم باعث شد که از ظرفیت سازندگان ریلی در سال 98 بهره برداری نسبتاً خوبی شود و در مجموع همه سازندگان ناوگان ریلی کشور در سال گذشته درگیر تولیدات ناوگان داخلی شدند.

وی با بیان این که در بخش ناوگان ریلی دو اقدام ارزشمند دیگر، در راستای عمق بخشی به ساخت داخل انجام شده است، تصریح کرد: ایجاد ارتباط میان مصرف کنندگان قطعات ریلی و سازندگان آن، یکی از این اقدامات است. در برخی مواقع مصرف کنندگان از ظرفیت تولید سازندگان بی اطلاع بودند و به همین علت برای بعضی قطعات ثبت سفارش واردات دادند در حالی که این قطعه داخلی سازی شده بود. بر آن شدیم که اطلاعات بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم و در این راستا سامانه یکپارچه رونق و جهش تولید را راه اندازی کردیم تا به همه مصرف کنندگان ریلی در خصوص تولید قطعات ساخت داخل با مشخصات سازندگان آن ها اطلاع رسانی شود.

به گفته این مقام مسئول، 200 شرکت سازنده قطعات در سطح کشور با آدرس کامل و مشخصات فنی قطعه، شناسایی و در سامانه بارگذاری شده است تا مصرف کنندگان از آن مطلع شده و جلوی واردات قطعات داخلی سازی شده گرفته شود.

ضیایی مهر با بیان اینکه 4 هزار و 830 قطعه ناوگان ریلی داخلی سازی شده است، افزود: همه این قطعات در سامانه بارگذاری شده و حتی برخی مصرف کنندگان که به علت بی اطلاعی، قطعه داخلی سازی شده را وارد کرده بودند با گرفتن تعهد کتبی از وارد کنندگان مبنی بر این که این آخرین مرحله واردات آنهاست، اجازه ترخیص برای آن کالاها صادر شد.

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن ادامه داد: 453 قطعه کماکان برای ناوگان ریلی کشور وارد می شود که این قطعات نیز در سامانه با مشخصات کامل بارگذاری و به تولید کنندگان، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های سراسر کشور برای تولید آن اطلاع رسانی شده است تا این قطعات نیز در داخل ساخته شده و از واردات قطعات ناوگان ریلی بی نیاز شویم.

وی با بیان این که امسال نیز در چهار مرحله برای جهش تولید برنامه داریم، گفت: 259 دستگاه ناوگان ریلی شامل لوکوموتیو، واگن باری و مسافری با ارزش 494 میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده است که با توانمندی داخلی، تولید شده و 48 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 98 رشد داشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران