پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452730 تاریخ : 1398/01/21-15:51:16
,17,
رشد 7 درصدی تولید در صنعت نساجی کشور

معاون صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت خبر داد؛

رشد 7 درصدی تولید در صنعت نساجی کشور

محرابی گفت: سال گذشته در صنعت نساجی 7 درصد رشد تولید را شاهد بودیم، البته در صادرات این صنعت به لحاظ ارزشی 26 درصد و به لحاظ وزنی 30 درصد رشد را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، افسانه محرابی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه اولین گردهمایی صنعت نساجی در جامعه متخصصان نساجی ایران در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته با محدودیت منابع ارزی، اقتصاد کشور با شرایط سختی روبه‌رو شد که صنعت نساجی از این موضوع مستثنی نبود و خیلی‌ها پیش بینی می‌کردند وضعیت تولید در این صنعت با مشکل روبه‌رو شود و کاهش یابد، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، صادرات هم صورت گرفت.

محرابی افزود: سال گذشته در صنعت نساجی 7 درصد رشد تولید را شاهد بودیم، البته در صادرات این صنعت به لحاظ ارزشی 26 درصد و به لحاظ وزنی 30 درصد رشد را تجربه کرد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای سال 98 با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، تمرکز وزارت صمت به دو صنعت لوازم خانگی و نساجی و پوشاک برای رونق تولید و اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در حال آماده سازی پرونده‌ها هستیم تا با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی بتوانیم تولید را افزایش دهیم و امیدواریم با ارائه تسهیلات و حمایت از بخش تولید شاهد رشد در سال 98 باشیم.

محرابی گفت: محدودیت منابع ارزی برای کل صنایع کشور وجود دارد و در تلاش هستیم تا زمینه‌های رفع مشکلات مالی تولیدکنندگان را فراهم کنیم. برخی مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی و پوشاک به صورت صد در صد وارداتی هستند که با مذاکراتی که از سوی وزیر صنعت با بانک مرکزی لنجام شده، تلاش داریم تا ارز موردنیاز آنها را تأمین کنیم.

باید سال 98 خود را مسلح کرده و به کارزار برویم

سید محمد مقدسی، رئیس هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران در حاشیه اولین گردهمایی صنعت نساجی در جامعه متخصصان نساجی ایران در جمع خبرنگاران گفت: سال 98 با سپری شدن یک سال سخت و دشوار در اقتصاد ایران فرا رسید و اکنون باید با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر دشواری‌های پیش رو در این سال، بتوانیم خود را در برابر نوسانات اقتصادی محفوظ کنیم.

وی افزود: برخی پیش بینی می‌کنند سال 98 بسیار سخت‌تر از سال 97 باشد و بنابراین اگر خود را تجهیز کرده و آماده رویارویی با مشکلات اقتصادی باشیم، قطعاً موفق خواهیم بود، چرا که در سال 97 بسیاری از حوادث و تصمیمات دولتی قابل پیش بینی نبود، پس باید سال 98 خود را مسلح کرده و به کارزار برویم.

مقدسی گفت: صنعت نساجی فاکتور‌های مهمی را به عنوان بستر‌های لازم برای احیای خود نیاز دارد که از جمله آن ارتقای کیفیت، حذف سیستم‌های رانتی، کاهش هزینه‌های تولید، رفع موانع و بهبود واقعی فضای کسب و کار است، ضمن اینکه باید افزایش قدرت خرید مردم و رساندن قاچاق به حداقل نیز در دستورکار قرار گیرد.

 رئیس هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران نیز گفت: سال 98 با سپری شدن یک سال سخت و دشوار در اقتصاد ایران فرا رسید و اکنون باید با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر دشواری‌های پیش رو در این سال، بتوانیم خود را در برابر نوسانات اقتصادی محفوظ کنیم.

وی افزود: برخی پیش بینی می‌کنند سال 98 بسیار سخت‌تر از سال 97 باشد، بنابراین اگر خود را تجهیز کرده و آماده رویارویی با مشکلات اقتصادی باشیم، قطعاً موفق خواهیم بود، چرا که در سال 97 بسیاری از حوادث و تصمیمات دولتی قابل پیش بینی نبود، پس باید سال 98 خود را مسلح کرده و به کارزار برویم.

مقدسی گفت: صنعت نساجی فاکتورهای مهمی را به عنوان بسترهای لازم برای احیای خود نیاز دارد که از جمله آن ارتقای کیفیت، حذف سیستم‌های رانتی، کاهش هزینه‌های تولید، رفع موانع و بهبود واقعی فضای کسب و کار است، ضمن اینکه باید افزایش قدرت خرید مردم و رساندن قاچاق به حداقل نیز در دستور کار قرار گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران