پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421595 تاریخ : 1397/08/27-10:05:07
,5,
رشد 2،5 درصدی مصرف آب شرب در تابستان امسال

مدیر دفتر مدیریت مصرف:

رشد 2،5 درصدی مصرف آب شرب در تابستان امسال

مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای استان تهران گفت: تابستان امسال مصرف آب شرب 2.5 درصد رشد داشته است، اما قطعاً با این مصارف، وضعیت بارش‌ها و تغییر اقلیم باید به سمت مدیریت مصرف حرکت کنیم زیرا دچار مشکل هستیم و مشکل ما در آینده نزدیک دوچندان خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، صادق یونسلو تأکید کرد: کشورهای پر آب و پیشرفته به سمت مدیریت مصرف آب حرکت کرده‌اند، ایران نیز باید و ناگزیر است که به این سمت از طریق ابزاهای کاهنده مصرف، فرهنگ و تعرفه و قوانین و مقررات حرکت کند.

یونسلو با بیان اینکه مولفه‌های کاهش مصرف آب لازم و ملزوم یگدیگر هستند، گفت: سرانه مصرف آب شرب در ایران 215 لیتر در شبانه‌روز است و نسبت به سایر کشورهای پرآب رقم بالایی محسوب می‌شود.

او افزود: سه مؤلفه اساسی در کاهش مصرف آب و سرانه آب شرب شامل فرهنگ، تعرفه یا قوانین و مقررات و در نهایت استفاده از ابزارآلات کاهنده مصرف است.
یونسلو تأکید کرد: وقتی قیمت آب در کشور ارزان است، استفاده از ابزار کاهنده مصرف آب شرب که اتفاقاً تا حدودی گران هستند، به شکل قابل توجه کاهش می‌یابد، پس این سه مؤلفه باید در کنار هم باشند.
او ادامه داد: وقتی ابزار کاهنده مصرف آب به دست مردم برسد و فرهنگ آن ایجاد شود، اما قیمت آب ارزان باشد باز هم استفاده از لوازم کاهنده نهادینه نخواهد شد.
او در باره مبحث 16 مقررات ملی ساختمان که مدیریت مصرف آب را در بردارد، گفت: تجهیزات کاهنده مصرف آب باید در ساختمان‌هایی که احداث می‌شوند، نصب شود، بنابراین بر اساس مبحث 16 مقررات ملی ساختمان باید سازمان نظام مهندسی پس از کنترل نهایی مبحث 16 در آن ساختمان، تأییدیه نهایی را صادر کند و اگر ساختمانی مبحث 16 مقررات ملی ساختمان را رعایت نکند، «پایان کار» برای آن ساختمان صادر نشود و آب و فاضلاب هم براساس این تأییدیه اقدام به نصب انشعاب آب ‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران