پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517823 تاریخ : 1399/05/25-12:21:58
,5,
رشد 23درصدی بارش در حوضه مرزی شرق

رشد 23درصدی بارش در حوضه مرزی شرق

میزان بارش های حوضه مرزی شرق کشور با رشد 23 درصدی در سال آبی جاری نسبت به پارسال وضعیت مطلوب آبی برای مناطق کم بارش کشور رقم زد به گونه ای که کشت محصولات زراعی در این مناطق رونق بهتری گرفت.

به گزارش بانک و صنعت، بارش های حوضه آبریز مرزی شرق از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 98) تا 24 مردادماه براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران به رقم 148 میلیمتر رسید.

میزان بارش های این حوضه پارسال 120.3 میلیمتر بود که نشان از رشد 23درصدی دارد همچنین در مقایسه با دوره درازمدت 51 ساله رشد 38 درصدی را نشان می دهد.

وضعیت بارش ها در حوضه آبریز فلات مرکزی هم از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه 98) با رشد مثبت همراه شده به گونه ای که تا 24 مردادماه 231.6 میلیمتر بارش در این حوضه رخ داده که نسبت به دوره مشابه پارسال که 213.8 میلیمتر بارش داشت از رشد هشت درصدی برخودار شده است.

مناطقی که با رشد بارش روبرو شده اند درسال های گذشته مناطق همواره کم بارش به حساب می آمدند و کشاورزان این مناطق درباره ادامه کشت خود و وضعیت آبرسانی دغدغه داشتند.

بارش ها در دیگر حوضه های آبریز اصلی کشور اما روندی متفاوت از مناطق پربارش دارند به گونه ای که در چهار حوضه آبریز اصلی باقی مانده روند بارش ها کاهشی شده است به خصوص اینکه اکثر این مناطق در سال های قبل پربارش تر بوده اند.

بارش های حوضه آبریز دریای خزر که به طورمعمول جزو مناطق پربارش بود از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه98) تا 24 مردادماه به رقم 465.6 میلیمتر رسید و این درحالی است که پارسال و در همین بازه زمانی میزان بارش های این حوضه 544.2 میلیمتر بود که رشد منفی 14درصدی را نشان می دهد.

حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم با کاهش بارش روبرو شده به گونه ای که از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه98 ) تا 24 مردادماه 448 میلیمتر بارش در این حوضه رخ داده که در مقایسه با زمان مشابه آن در پارسال که 534.9 میلیمتر بارندگی داشت با رشد منفی 16 درصدی همراه شده است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز دریاچه اورمیه امسال با کاهش شدید همراه است به طوری که از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه98) تا 24 مردادماه 358.7 میلیمتر بارش در این حوضه اتفاق افتاده و این درحالی است که میزان بارش های آن در مدت مشابه پارسال 491 میلیمتر بوده که رشد منفی 27درصدی را نشان می دهد.

حوضه آبریز قره قوم هم درسال آبی جاری و تا 24 مردادماه 290.1 میلیمتر بارش را ثبت کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد منفی 6درصدی دارد.

وضعیت کاهشی بارش ها درحالی است که حدود یک ماه و اندی دیگر سال آبی 98- 99 به پایان خواهد رسید و مهرماه 99 آغاز سال آبی جدید تر خواهد بود و مشخص نیست در سال آبی پیشرو با افزایش بارش ها روبرو خواهیم بود یا باید منتظر سالی کم بارش ماند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران