پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 515222 تاریخ : 1399/04/11-16:28:03
,17,
رشد 165 درصدی سود خالص در پشم شیشه ایران

رشد 165 درصدی سود خالص در پشم شیشه ایران

شرکت پشم شیشه ایران از زیر مجموعه های شرکت صدر تامین و متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اولین و بزرگترین تولید کننده عایق های حرارتی و صوتی و اولین تولید کننده عایق های رطوبتی پیش ساخته با نام تجاری ایزوگام درایران و در حقیقت پایه گذار تولید عایق های رطوبتی در ایران است و همین امر باعث شده تا هر آنچه عایق رطوبتی در کشور تولید می شود پسوند ایزوگام را بر خود داشته باشد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از راه مردم، شرکت پشم شیشه ایران (سهامی عام) در حال حاضر با برخورداری از سرمایه انسانی توانمند، ماشین آلات تولیدی و تجهیزات آزمایشگاهی مدرن انواع عایق ها با ویژگی های مورد نیاز مشتریان تحت استانداردهای ملی و بین المللی تولید می نماید.

این شرکت به عنوان اولین تولید کننده عایق های حرارتی، صوتی و رطوبتی در کشور، در راستای نفوذ در بازارهای داخلی و خارجی جدید، افزایش سهم بازار، بالابردن سطح رضایت مشتری، افزایش سطح دسترسی به محصولات و گسترش شبکه فروش، استراتژی خود را تدوین نموده است و به منظور سرعت بخشیدن به توسعه شبکه بازاریابی و فروش، استفاده مدل های نوین بازاریابی و فناوری اطلاعات را در دستور کار خود قرار داده است.

**کاربردهای پشم شیشه

مصرف عمده پشم شیشه جهت مصارف ساختمانی و صنعتی مانند صنایع نفت و پتروشیمی می باشد به همین دلیل، مشتریان اصلی این محصولات را سرمایه گذاران در حوزه ساخت و ساز و صنایع تشکیل می دهند.

**معرفی محصولات تولیدی شرکت

محصولات تولیدی شرکت پشم شیشه ایران در دو دسته عایق های حرارتی و صوتی و عایق های رطوبتی تقسیم بندی می شوند که در این طرح تمرکز روی عایق های حرارتی و صوتی پشم شیشه می باشد .این محصولات عبارتند از:

  • عایق های حرارتی و صوتی:

پشم شیشه رولی یا پتویی(ISORAN R)، پانل نیمه سخت پشم شیشه(ISORAN SRS)، پانل سخت پشم شیشه(ISORAN RS)، پشم شیشه سفید بدون رزین فله (ISORAN D60)و

عایق لوله پیش ساخته(ISORAN PS)

  • عایق های رطوبتی:

ایزوگام ساده، فویل دار، ماسه ایی و سنگ ریزه ایی، ایزوگام تک لایه ای ترموباندی و پلی استر دوختی، ایزوشینگل، بیتومن ژئوممبرین(BGM)، قیر امولسیونی، ایزوماستیک درزگیر، ایزوپاستا (پرایمر آبی ) و ایزوفوندو (پرایمر بنزینی)

**اهداف و استراتژی بازاریابی

شرکت پشم شیشه به مشتریان و رقابت در بازار توجه دارد و با در نظر گرفتن ماتریس بازار محصول(نفوذ در بازار، توسعه محصول، توسعه بازار) تلاش می شود برای محصولات شرکت بازار جدید ایجاد گردد که با استفاده از کانال های چندگانه توزیع مانند:فروش مستقیم ،فروش آنلاین، فروش تلفنی و فروش غیر مستقیم از طریق نمایندگان اقدام نماید.

برنامه ریزی برای سهولت دسترسی، تنوع محصولات، برتری در خدمات، افزایش کیفیت کالا، ضمانت محصول، توزیع و ارائه محصول در زمان مقرر، افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، حفظ منافع سهامداران، افزایش میزان فروش، قرار گرفتن جایگاه شرکت پشم شیشه به عنوان رهبر بازارعایق کشور، فعال کردن نمایندگی های بالقوه، ایجاد بازارهای جدید با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات، پاسخ به نیاز نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع سیمان جهت جایگزینی پشم شیشه به جای دیگر عایق ها، مهمترین استراتژی و برنامه بازاریابی شرکت می باشد.

** رشد بی سابقه تولید و فروش در شرکت پشم شیشه ایران

بررسی عملکرد 5 سال اخیر شرکت پشم شیشه ایران حاکیست فروش این شرکت در سال 98 به میزان بی سابقه ای افزایش یافته است.

این گزارش حاکیست میزان فروش در شرکت پشم شیشه ایران در سال 1396 حدود 7هزار و 350 تن تولید و در سال 97 به 7778 تن بود و در سال 98 با جهش خوبی به 8 هزار و 675 تن رسید.

**رشد 165درصدی سود خالص در شرکت پشم شیشه ایران

شرکت پشم شیشه ایران سال 98 را با موفقیت چشمگیر پشت سر گذاشت.

در سال گذشته فروش شرکت با رشد 56درصدی به 1.079.437میلیون ریال، سود ناخالص با رشد 92درصدی به 332.652میلیون ریال، سود عمیلیاتی به 250.088میلیون ریال و سود خالص به 216.659میلیون ریال رسید.

تولید و فروش محصول پشم شیشه در حال حاضر به طور میانگین 8500 تن در سال است که عموماً همگی پیش فروش می شود و چنانچه کارخانه جدید به بهره برداری برسد و تمام ظرفیت اسمی آن که 10 هزارتن در سال است فعال شود، و قادر خواهد بود بخش قابل توجهی از نیاز بازار داخل را تامین نماید. همچنین در بحث ایزوگام میزان تولید در حال حاضر 3میلیون و 800 هزار متر مربع در سال است.

** اهم دستاوردهای کلیدی سال 98

افزایش 2 درصدی سهم شرکت از فروش محصول پشم شیشه در بازار داخلی نسبت به سال گذشته

افزایش 19درصدی فروش مقداری و افزایش 3 درصدی تولید مقداری پشم شیشه نسبت به سال قبل

افزایش 8 درصدی حاشیه سود خالص نسبت به سال گذشته

**نمایندگی های فروش شرکت پشم شیشه ایران

در حال حاضر شرکت پشم شیشه ایران 82 نمایندگی در اقصی نقاط کشورمان و دو نماینده فروش فعال در کشور آذربایجان و افغانستاندر حال پاسخگویی به نیاز بازار است.

** بازارهای صادراتی شرکت پشم شیشه ایران

کیفیت مناسب و منحصر به فرد محصولات شرکت پشم شیشه ایران باعث شده تا این تولیدات مشتریان پرو پاقرصی در کشورهای مختلف نظیر :

آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، عمان،قطرداشته باشد.

**نقاط قوت شرکت پشم شیشه ایران

  • پیشگام در صنعت عایق کشور و سهم عمده بازار
  • داشتن برند معتبر و شناخته شده در کل کشور
  • کیفیت بالای محصولات تولیدی نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار
  • ماندگاری بالای محصولات
  • خرید اعتباری مواد اولیه از تامین کنندگان
  • نزدیک بودن محل کارخانه به شهر) تامین نیروی انسانی و هزینه حمل و نقل(
  • تولید درکوتاه ترین زمان ممکن
  • داشتن نمایندگی فروش در سطح کشور
  • امکان تعامل مناسب با مشتریان و تامین کنندگان
  • بسته بندی مناسب محصولات
  • در اختیار داشتن پرسنل کارآمد و با تجربه بومی

** مسولیتهای زیست محیطی شرکت پشم شیشه ایران

در کارخانه فعلی پشم شیشه هم اقدامات زیست محیطی خوبی صورت گرفته است . در این راستا شرکت پشم شیشه جهت رعایت مسائل زیست محیطی و عمل به مسئولیت های اجتماعی اقدامات زیست محیطی قابل توجهی انجام شده که از جمله آن می توان به نصب سیستم فیلتراسیون دود کوره با بیش از 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری و بازیافت 100 درصدی ضایعات فرآیندی جهت جلوگیری از ورود آنها به محیط زیست اشاره کرد. اما با این وجود همچنان معتقدیم که کارخانه پشم شیشه شیراز باید به خارج از محدوده مسکونی منتقل شود.

بدین لحاظ زمینی به وسعت 8 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برای ساخت کارخانه جدید پشم شیشه‏ای خریداری شد و طی دوسال با ایجاد زیرساخت های لازم مراحل ساخت آن به صورت اجرایی دنبال شد.

خوشبختانه این طرح پیشرفت خوبی دارد و در حال حاضر 30درصد مراحل ساخت کارخانه طی و زیرسازی، نصب سوله های انبار ، تولید و همچنین دیوار چینی انجام شده است.

همچنین در بخش خرید خارجی نیز خرید آجر کوره انجام و بخش عمده ای از آن وارد کشور شده، همچنین طراحی نقشه ها و پلتفرم های کوره انجام و جهت ساخت به مناقصه گذاشته شده است.

با نهایی شدن مرحله ساخت کارخانه و بهره بردای از آن، به ظرفیت تولید 10 هزار تن خواهیم رسید.

همچنین افزایش 67 درصدی تولید پشم شیشه، منجر به ایجاد صنایع پایین دستی و تولید و تکمیل محصول پشم شیشه به عنوان عایق ویژه در جذب صدا می شود علاوه بر این به دنبال این اقدام، شاهد استخدام نیروهای جدید و رونق کسب و کار در استان فارس خواهیم بود.

در حال حاضر 172 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که البته با انتقال کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز، این اشتغال رشد قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

در طرح جدید پشم شیشه ایران که میزان تولید افزایش می یابد ، به تبع آن اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این کارخانه بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.

جهت اجرای طرح انتقال، میزان سرمایه گذاری به 1200 میلیارد ریال پیش بینی شده است که در ایجاد اشتغال پایدار، تحقق اقتصاد مقاومتی، رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش بهره وری انرژی نقش بسزایی دارد. در حال حاضر بخش عمده ای از هزینه ها از محل منابع داخلی شرکت و بخشی نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین می گردد.

** گام بلند شرکت پشم شیشه ایران برای تولید دومحصول جدید جلوگیری از خروج ارز

خوشبختانه سال گذشته، سالی ویژه و درخشان برای صنعت پشم شیشه ایران بود و شرکت پشم شیشه ایران موفق به تولید دو محصول جدید به نام مینرال وول و رزیلینت بلنکت شد.

محصول مینرال وول، یک عایق حرارتی ساختمانی است که بیشترین کاربرد را در کشورهای سردسیر که دمای هوا در آن کشورها بسیار پایین و سرمای هوا زیاد است بازار پر رونقی دارد.

این محصول از طریق فرآیند مهندسی معکوس از روی محصولات شرکت های رقیب خارجی تولید شده است و به نوعی بومی سازی دانش تولید میباشد.

مینرال وول رقیبی برای محصول مینرال وول تولیدی ترکیه است که بازار کشورهای منطقه را در دست دارد.

تولید این محصول با رویکرد صادراتی صورت گرفته است و مصرف داخلی ندارد در حال حاضر بازار صادراتی ما در اولین گام کشور جمهوری آذربایجان است که به زودی به عنوان رقیب محصولات ترکیه وارد بازارهای روسیه نیز خواهیم شد.

محصول رزیلینت بلنکت نیز که در مخازن نفتی و گازی کاربرد دارد یک عایق بسیار پرطرفدار در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است.

تا پیش از این شرکتهای نفتی، گازی و پتروشیمی، این عایق را از خارج از کشور وارد می کردند که در سالهای اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه علیه ایران، واردات این محصول به سختی امکان پذیر بود.

در این راستا شرکت پشم شیشه ایران برای پاسخ به نیاز صنایع مهم و تاثیرگذار نفت، گاز و پتروشیمی، در سال گذشته تولید محصول رزیلنت بلنکت را در دستور کار خود قرار داد که خوشبختانه با تولید یک محصول با کیفیت، موفق شدیم به این نیاز پاسخ دهیم و از خروج ارز از کشور برای واردات این محصول جلوگیری نماییم.

شایان ذکر است عمده رزیلنت بلنکت مصرفی شرکتهای مذکور تا پیش از این، از آلمان وارد کشورمی شد.

**بخشی از برنامه های شرکت پشم شیشه ایران در سال 99

شرکت پشم شیشه ایران برنامه های گستره ای برای سال پیش روی خود تدوین کرده است که از جمله آن می توان به تلاش برای پیشرفت و انتقال کارخانه جدید این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، راه اندازی اپلیکشن فروش انلاین محصولات شرکت با هدف دسترسی تمام افراد جامعه به این محصولات، صادرات و بهره وری بیشتر در سال 99، حفظ و افزایش سهم بازار شرکت پشم شیشه ایران، کمک به ارتقای نمایندگی های این شرکت در سطح کشور و افزایش تولید مینرال وول و بلنکت می باشد.

** برگزاری مجمع شرکت پشم شیشه ایران

شرکت پشم شیشه ایران مبلغ 1080 ریال سود به ازای هر سهم پرداخت می کند.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پشم شیشه ایران منتهی به سال مالی 98/12/29 با حضور آقایان محمدرضا درخشنده به عنوان رئیس جلسه ، عباس حسنی کبوتر خانی و امیر صارمی ناظر جلسه، فریبرز رضازاده دبیر جلسه، حسابرس مستقل و بازرس قانونی موسسه هادی حساب ، خانم رسولی نماینده بورس اوراق بهادار ،73 درصد سهامداران و 295 نفر به صورت آنلاین برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس فریبرز رضازاده مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران گزارشی از عملکرد این شرکت در سال 98 و برخی برنامه های پیش رو در سال 99 ارائه دادند .

پس از گزارش حسابرس مستقل و به اتفاق آراء مصوب گردید از محل سود قابل تخصیص به مبلغ 1080ریال به عنوان سود به سهامداران پرداخت گردد.

سایر اعداد مالی منتهی به سال 98 به صورت ذیل اعلام گردید.

فروش : 1079437میلیون ریال

سود ناخالص:332652میلیون ریال

سود عملیاتی:250088میلیون ریال

سود خالص: 216659میلیون ریال

سود سهام مصوب سال جاری : 162000 میلیون ریال

و در پایان موسسه حسابرسی هادی تهران به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی اطمینان بهش و همکاران به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردیدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران